Uttråkad

03 november 2008 kl. 10:22 | Publicerat i Dottern Filippa, Värk, känsligt | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Det är konstigt när man måste vila så blir man uttråkad, man borde ju njuta istället. Vet inte riktigt vad jag ska göra, borde plugga men inte ens det orkar jag. Har sådan huvudvärk och värk i kroppen, blev nog lite för mycket igår med oro och stress skulle jag tro, förresten tack för alla värmande kommentarer från gårdagens inlägg!

Fick hem Toys R Us katalogen igår och nu har Filippa valt ut mer julklappar som hon önskar sig, det lär inte bli svårt att köpa klappar till henne i alla fall 😀

I år har jag (eller vi) bestämt att vi inte skickar något julkort på Filippa, skickar kanske vanliga, enkla julkort istället. Det blir så himla dyrt och sedan tar det energi och ork att ordna med allt, man har ju liksom nog med saker att tänka på vid den tidpunkten. Sedan tycker jag det är lite mysigare att skicka såna kort när de är mindre, så nästa år blir det nog ett julkort igen. Då på syskonen 🙂 Dessutom nästan varje år så blir jag tillfrågad av min svärmor att ordna med Filippas kusin julkort (om inte svärmor ordnar med hans julkort så blir det inga gjorda tydligen)….och jag kan ju inte säga nej heller….

Här ser ni det allra första julkortet på Filippa, 6 månader gammal

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Sikken liten sötnos då 🙂 Nu är hon en stor sötnos 🙂 Måste nog faktiskt säga att hennes kusin är lite för stor för att göra julkort nu för tiden. Har en känsla av att det är mest hans mormor som tycker det är kul :-p Fast det är så klart skoj att få dom men det räcker ju med vanliga kort också. Det är ju ändå inte hans mamma som varken fixar dom eller skriver på dom så…….nog sagt om det 🙂

  2. Haha…precis. Det är nog mest mormor som tycker det är roligt, detsamma gäller ju fotokalendern som hon måste ordna själv på H eftersom inte P orkar ordna med det….

  3. Även om det är skoj att få både kort och kalendern så tycker jag att det är lika bra att dom lägger ner när det ändå inte är P som fixar det. Är inte det hennes uppgift liksom? Förstår mig inte på dom ibland måste jag säga 🙂

  4. Så länge vi gör kalender på F så kan nog inte svärmor sluta göra på H, det blir ju orättvist isåfall………Nä många gånger förstår man sig inte på dom, tur att de är snälla och härliga i alla fall 😀

  5. Ja precis det är ju tur det 🙂 Och dom menar ju väl med allt dom gör så 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

