Besökt akuten idag!

02 november 2008 kl. 15:59 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2 | 7 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , , ,

Imorse när jag steg upp och gick på toaletten så upptäckte jag att jag blödde! Fick lite panik och tänkte att nu är det kört med vår lilla bebis. Har man varit med om två missfall tidigare så är det inte konstigt att man blir rädd och förtvivlad så fort det kommer lite blod. Ringde till sjukvårdsupplysningen som skickade oss till akuten.

Filippa hade bestämt med sin kompis här på gatan att de skulle leka och när vi sa att vi var tvungna att åka till sjukhuset sa hon att hon kunde vara hos kompisen så länge. Det gick bra för kompisens föräldrar. I bilen in till stan hann man tänka massor, visste liksom inte vad jag skulle tro egentligen.

Väl inne på akuten fick vi komma in ganska snabbt, en sköterska tog blodtryck och lite andra prover. Allt var bra förutom lite socker i urinen, som vanligt. Läkaren kom in och jag fick lägga mig i den ”underbara” gynstolen. Det som var lite skrämmande var att vi hamnade i exakt samma rum som vi var på när vi fick vårat första missfall, det kändes inte så bra. Läkaren gjorde först ett ul, utanpå magen. Jag vågade inte titta på skärmen direkt men när jag väl gjorde det efter ett tag så såg jag direkt vår söta lilla bebis med ett hjärta som tickade på. Den rörde på sig, sparkade och viftade med armarna hela tiden. Det var så himla skönt att se!! Läkaren gjorde sedan ett vaginalt ultraljud för att kolla lite närmare på moderkan, för att se om blödningen kom därifrån. Den såg bra ut. Han kollade också om jag hade öppnat mig någonting, vilket jag inte hade gjort. Med andra ord såg allt bara bra ut! Han kunde inte se vart blödningen kom ifrån, men han kunde se att blödningen var på väg att sluta. Jag blev beordrad vila och sängläge i minst ett dygn så att blödningen upphör helt och hållet.

Så just nu känns allt mycket bättre, man kan pusta ut lite nu när man har fått sett att allt ser bra ut! Längtar tills rutin ul till onsdag nu 🙂

Niklas ringde hem till sina föräldrar när vi kom hem för att han och svärfar skulle byta däck på Jettan som dom hade hos sig. Det första svärmor frågar är, vad är det som har hänt?? Då hade svärfar varit upp hit till oss för att byta däck när vi inte var hemma. Han hade lyckats träffa på Filippa och hennes kompis på gatan och då sa hon att jag och Niklas var till sjukhuset med bebisen. Svärföräldrarna fick nog också panik och oroliga och undrade vad som hade hänt. De fick ju inte tag på oss på mobilen heller….

Ja det var våran söndag det!

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad glad jag blir för din skull skull att allt var bra i alla fall 🙂 Jag förstår er oro med allt ni har haft innan. Men detta lär sluta med att ni i er familj går från 3 till 4 ska du se!
    Ta det nu riktigt lugnt vännen!
    KRAAAAAMARA!!

  2. å jisses… fick tårar i ögonen när jag läste….
    TUR att allt var bra! Vila nu!!!!!!!
    Kram

  3. Skönt att allt är bra! var rädd om Er!! Ta det lugnt och vila mycket! /Maria

  4. Ååå, jag sa Nej högt rakt ut när jag läset rubriken på inlägget.
    Usch jag kände den känslan i kroppen själv då jag fått mina blödningar.
    Men vad skönt vännen att allt såg bra ut, med Felicia hade jag så titt som tätt..men hon blev ju en fin tjej iaf;)
    Ta det nu bara lugnt ända tills på onsdag..tycker inte att du ska göra så speciellt mkt tills dess..

    Kramar om

  5. Åh vad skönt att allt är bra.
    Kramizzar

  6. Men fy -skräms inte sådär!!! Fick hjärtat i halsgropen när jag läste rubriken!
    Skönt att allt såg bra ut i alla fall, se till att ta det lugnt i fortsättningen och vila så mycket det går (man kan ju lyckligtvis plugga i sängen om det behövs).

    kram

  7. Gud vad skönt att allt gick bra *kram till er alla*


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

