Stora och runda

23 oktober 2008 kl. 21:19 | Publicerat i Dottern Filippa | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

När Filippa låg i soffan och kollade på barnprogram passade jag på att lägga mig hos henne och gosa lite. När vi låg där, gosade och slappade så säger hon helt plötsligt:

Mamma, den där tavlan som jag målat till dig som hänger där. Det där stora vita prickarna där, vet du vad det är?
Jag svarar att jag inte har en aning.
Jag har ju målat dina ”puppor”. För du har ju stora, runda ”puppor”!

Haha…jag som trodde jag hade hängiga limpformade ”puppor” (puppor=värmländska för tuttar, bröst) 😀

När jag kollar lite närmare på tavlan så kan jag inte sluta fundera på den där gula grejen högst upp till höger…om det vita stora ”prickarna” är mina ”puppor” kanske det gula är makens ”snorre” 🙄 :mrgreen:

Sorry, inte slut på dagen förrän om en halvtimma så därför är jag inte normal än 😉

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Haha, vilka funderingar 😀 Fin tavla!
    Kramar!

  2. Tror inte så mycket på den lilla gula utan mer på den röda färgen. 😉

  3. Hahaha, var det ett önsketänkande fr karln din där Terese?
    😉

  4. N: Men den gula är ju mer likt verkligeheten! 😀

    L: Ja, verkligen ett önsketänkande där 😉


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

