Men bara om min älskade väntar

18 oktober 2008 kl. 11:07 | Publicerat i Musik | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Har skrivit om den här låten förut, men då hittade jag inte själva låten på youtube. Den ska spelas på min begravning har jag bestämt, äskar den här låten!

NationalteaternMen bara om min älskade väntar

Om idag inte var en ändlös landsväg
och i natt en vild och krokig stig
om i morgon inte kändes så oändlig
Då är ensamhet ett ord som inte finns

Men bara om min älskade väntar
och om jag hör hennes hjärta sakta slå…
Bara om hon låg här tätt intill mig
kan jag bli den jag var igår

Jag kan inte se min spegelbild i vattnet
Jag kan inte säga sorgelösa ord
Jag hör inte mitt eko slå mot gatan
Kan inte minnas vem jag var igår

Men bara om min älskade väntar……

Det finns skönhet i flodens silversånger
Det finns skönhet i gryningssolens sken
Men då ser jag i min älskades ögö
en skönhet större än allting som jag vet!

Och bara om jag vet att hon väntar
och om jag hör hennes hjärta sakta slå
Bara om hon låg tätt intill mig
kan jag bli den jag var igår

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag bara älskar den här låten oxå.

  2. Åh, denna gillar jag med. Det är så fin text i den 🙂
    Ha nu en bra eftermiddag o kväll du också!
    Kramar!

  3. Den är super!
    Jätte fin text..

    Men tycker inte du ska planera för din begravning ännu vännen:)

    Kram

  4. Det är en trevlig låt. Men de är alldeles för röda för mig.
    Sen ska du väl ändå inte dö nu eller ? Haha.
    Mycket trevlig blogg du har. Du är välkommen att titta in på min..

    http://www.orb.blogg.se

    Ha det bäst! Trevlig söndag.

  5. Haha nej jag hoppas inte på att dö nu… men man vet aldrig när man dör och då är det bra att familjen vet hur de ska arrangera begravningen 😉


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

