Efter…

14 oktober 2008 kl. 11:51 | Publicerat i Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Tycker att jag gör min läxor och inlämningsuppgifter ganska bra, men ändå blir jag efter med vissa saker. Jag kan verkligen inte planera längre vilket gör mig frustrerad! Igår pluggade jag på em med en dotter bredvid mig som var riktigt uttråkad. Hon hade ingenting att göra och ingen att leka med. Det slutade med att jag fick lägga läxorna åt sidan och sätta mig och läsa böcker med henne.

Kollade i min kalender igår och såg till min förtvivlan att den andra boken på engelska som vi ska läsa, skulle en liten recension vara inne idag på det vi hittils har läst. Jag har väl typ bara hunnit läsa 2 sidor i boken så jag hade planerat att fråga läraren idag om jag kunde få dispans en vecka. Men det blev ingen lektion idag då läraren var sjuk. Så nu ska jag sätta mig och läsa lite i boken och förhoppningsvis kunna skriva lite om den sedan.

Boken kan nog bli lite intressant då den handlar om ett väldigt ungt par, Helen och Chris som blir oplanerat gravida. Helens mamma försöker att få henne att göra abort eller få henne att adoptera bort barnet. Men det vill hon inte. För att Helen ska få utlopp för sina känslor börjar hon istället att skriva ett brev till sitt ofödda barn.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Den boken verkar jätte bra men visst ärd et lite avigt att läsa på engelska? Jag tycker i alla fall det då jag är så van vid att det är på svenska. Men man lär sig hemskt bra på att läsa på andra språk tror jag 🙂
    Hoppas du kommit lite längre i den nu då.
    Själv tar jag en liten välförtjänt paus från skolböckerna just nu, hehe 😉
    Kramar!

  2. Synd att vi inte visste det… Ozzy hade skit tråkigt heeeeeeeela dan igår =)

  3. Malin: Ja det här är min andra bok som jag läser på engelska så visst är det avigt. Men ju mer man läser på engelska desto lättare blir det!

    Marie: Ja det var ju synd, vi får ta och ses någon dag med barnen!

  4. Lyckligtvis kan även lärare bli sjuka ibland.. 😉

    Ibland kan det vara lättare att läsa en engelsk bok om man samtidigt lyssnar på den, kanske det kan vara nåt? Så gjorde en kollega med sin ena elev när jag jobbade som elevassistent.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

