Magen och vikten

11 oktober 2008 kl. 18:08 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2 | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Innan jag blev gravid med Filippa vägde jag över 70 kg till mina 160 cm, så jag hade några överflödiga kilon då. Som tur var så gick jag bara upp ca 7 kg under hela graviditeten. 5 dagar efter förlossningen hade jag gått ner dessa 7 kg+1 extra kilo=8kg. 6 månader efter förlossningen var jag nere på hela 60 kg och sedan dess har jag pendlat mellan 51-59 kg.

När jag blev gravid i somras vägde jag 54-55 kg och är nu uppe i 59 kg, så denna graviditet lär nog tyvärr inte stanna på bara 7 kg viktuppgång….Jag undrar hur lätt det kommer att bli att gå ner till min normalvikt igen efter den här graviditeten. Jag hoppas ju såklart på att jag ska lyckas komma ner till de jag vägde innan jag blev gravid!

Strax innan jag blev gravid med Filippa (skyller vikten på all öl och pizza jag fick i mig varje helg…)

Några år efter graviditeten….

Några kilon mer än på bilden ovan vilket min man verkar föredra bättre (säger han i alla fall..)
Detta är en vecka innan jag plussade i somras.

Och nu….V.15

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Fin gravmage! Hoppas jag får lika lätta tt gå ner kilona för jag har gått upp 15 kilo under graviditeten…

  2. Ååå vilken fin mage..& stooor!!
    Redan i v 15!
    Vart ska detta sluta Terese??;)

    Du var super fin på bilden nu innan du blev gravid!
    Förstår att din man gillar dig sån=)

    Kram Kram

  3. Jättefin mage, tycker den ser lagom ut i storlek! På bilden som togs veckan innan du plussade är du jättefin!

    Tänk inte så mycket på kilona, amningen tar ju en hel del. Själv rasade jag i vikt efter förlossningen och gick ner 15 kg istället för de 13 jag gick upp. Nu har jag gått upp ett par kilo igen tyvärr, trivdes bättre när jag var smalare…

  4. Ojdå, här har ju hänt lite grejer…….;) Men du är jätte fin och och det måste ju bara kännas fantastiskt att få en sådan mage därför att det är en liten bebis som växer där. Vet ju hur du längtade!
    Skönt att det växer och frodas, för DET ser man ju såklart att det gör på den magen 😉
    KRAAAM!

  5. Fin LITEN grav mage =)
    Är lite avis!
    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

