Hur kan man ha pyjamas på sig en hel dag?

10 oktober 2008 kl. 12:13 | Publicerat i Dottern Filippa | 3 kommentarer
Etiketter: , , ,

Ja det funderar Filippa på väldigt mycket just nu. Jag tror det var i söndags som jag satt och pluggade hela dagen, kände att jag då inte hade lust att sätta på mig kläder utan satt i min pyjamas. Sedan blev klockan så mycket så efter duschen satte jag på mig pyjmasen igen, det var nästan kvällen så då var det ju ingen idé att sätta på sig kläder 🙂

När Filippa kom hem från kompisen så sa hon: Men har du redan pyjamas på dig, mamma?
Jag sa att jag hade haft den på mig hela tiden, då tittade hon på mig lite fundersamt och frågade om man verkligen kan ha det….Jag sa att det är ju så skönt att bara gå i pyjamas och bara slappa.
Varje dag sedan dess så har hon pratat om detta att jag hade pyjamas på mig en hel dag, hon kan tex fråga om jag kommer ihåg när jag hade pyjmas på mig hela dagen…

Imorse när jag gjorde ordning henne för dagis så sa hon: Mamma, vet du. Någon dag när inte jag ska göra någonting, inte leka med någon kompis. Då ska jag ha pyjamas på mig hela dagen!
Jag frågade varför och hon svarade: Jamen, du sa ju att det är så skönt….!

Visst är hon för härlig, min söta dotter?!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag håller med dig, jamasen är ju så mysig o skön, när jag mår riktigt dåligt kan jag också ha min hela dagen. Mjuk o go ju 😉
    Och ja, visst är hon för härlig din lilla tös!
    Ha en bra helg nu min vän!
    KRAAAM!

  2. Gulligt =)

  3. Hon är för skön! 🙂

    Jag kan också gå i pyjamas hela dagen även om det just nu inte blir lika mycket som förr. Just den här årstiden är dessutom perfekt för då kan jag ha pyjamasen under jacka och överdragsbyxor på hundpromenaderna…


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

