Vinterkläder

07 oktober 2008 kl. 08:18 | Publicerat i Dottern Filippa, Kläder | 8 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Igår när jag hämtade Filippa på dagis sa fröken att Filippas gummistövlar var för små, hon kunde inte gå i dom så hon fick låna ett par. Eftersom de nästan alltid har gummistövlar på sig ute nu på dagis så var det bara för mig och dottern att åka iväg till skoaffären igår och införskaffa ett par nya stövlar. Helst ville fröknarna att det skulle vara foder i stövlarna eftersom det börjar bli kallare ute nu.

Vi var på skoaffären i en timma, jag blev tokig. Det dög nämligen inte med vad som helst för den lilla fröken! Alla skor jag visade var fula, hon hade bestämt sig för att det skulle vara rosa eller rött. Till slut blev det ett par som hon jättegärna ville ha, fanns egentligen inte den rätta storleken men dom duger nog ett tag i alla fall. Allt för att göra gumman nöjd, liksom.  Tänkte att det var lika bra att köpa vinterskor när man ändå var där, hon prövade många par innan JAG äntligen fick bestämma vilka hon skulle ta. Det går ju inte att ta vad som helst heller utan man måste ju tänka lite på om de står emot vatten, är varma, täta och annat.

Bild på vinterskorna!

Skickade efter vinterkläder för ett tag sedan också, det var bäst att Filippa fick vara med och bestämma annars hade hon väl aldrig sätt på sig kläderna 😉

Beställde även den här fina mössan till henne, eftersom hon gillar Hello Kitty och rosa trodde jag att hon skulle tycka om den. Men det gjorde hon inte bara för att det är en tofs på mössan….så den lär hon väl aldrig sätta på sig! Oj, oj roligt när sånt här börjar tidigt, att de vill bestämma vad de ska ha på sig 😀

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Svar: Jaha, ok då vet jag det 🙂

    Jätte fina kläder och din dotter verka ju i alla fall veta vad hon vill 😉
    Tänk att det redan är dax för vinterkläderna :s
    Du får också ha en bra dag, kramar!

  2. Klipp av toffsen så är de problemet löst =)

  3. j.l: Aha, det har jag faktiskt inte tänkt på. Tack för tipset 🙂

  4. Skulle precis skriva detsamma, klipp bort den =)

  5. Det ska börjas i tid.. Ska bli intressant att se hur länge vi får bestämma vilka kläder som Ebba ska ha på sig.

    Här rustar vi för dagis (inskolningen börjar på måndag) så även Ebba har fått stövlar nu. Jonas fick shoppa medan jag var hos frisören. 🙂 Det blev ett par fodrade PAX med en ullsula till som vi lägger i när det blir kallare. Sen impulsköpte jag en overall igår så nu bör hon klara tillvaron på dagis i vinter. 🙂

  6. Annika: Oj, börjar hon redan på dagis, vad fort det går! Snart börjar hon skolan också 😉 Ja stövlar, en uppsättning vantar och galonbyxor samt regnjacka är väldigt behövligt på dagis och som går åt!

  7. Haha, ja visst är det kul!
    Fast min vill INTE ha rosa & klänningar mm.
    Ska vara coolt & tufft här;)
    Döskallar, spiderman mm..*S*

    Mössan du köpte var ju jätte fin!

    Kram

  8. KÄnner igen det även om det fortfarande är kontrolerbart här hemma. Anar dock att viljan vad man ska ha på sig för något kommer att stegras ganska snart. Jag skulle klippa av toffsen.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

