Höstdeppig

01 oktober 2008 kl. 13:51 | Publicerat i Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Hösten har verkligen kommit nu, utanför har träden blivit alldeles orange-gula och det är riktigt rått i luften. Man vill helst ligga under en varm filt i soffan under dessa dagar.

Maken har varit dåliga i några dagar vilket har inneburit att dottern har varit med mig i skolan. Även om hon är jättesnäll och sitter bredvid mig tyst och stilla, så blir det ändå lite mer jobb när man har med sig henne. Lite svårare att koncentrera sig. Jag har också försökt dessa dagar att komma ikapp lite med läxor, men har fortfarande en hel del kvar. Känner mig superstressad över detta att jag inte orkar som jag vill. Kroppen värker som bara den, vilket inte är så konstigt just nu med tanke på vädret. Huvudet spränger fortfarande lika mycket och det värsta är att ångesten ligger över mig mer nu också. Känns som myrornas krig i kroppen på mig eller att jag är på väg att krypa ur mitt eget skinn. En riktig obehaglig och jobbig känsla det här!

Ärligt talat känner jag ibland att jag kommer inte klara skolan, hur ska jag kunna hinna med allt när jag inte klarar av att gå på lektionerna? Engelskan som jag verkligen måste klara är den jag är mest orolig över. Jag klarar verkligen inte av den! På fredag ska vi skriva en uppsats, hur fasiken ska jag klara av det? Tror att jag lägger ner hela skiten istället!

Förresten, nu kan man köpa den här Thermosense, apparaten för fibropatienter. Den kostar visst 2000 kr, men det är det värt! Ska skicka efter den så fort som möjligt tänkte jag. Vill du kika på den och kanske köpa den du också, så gå in HÄR

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Min erfarenhet av komvuxlärare är att de sätter betyg på vad man preserar och hur man engagerar sig. Att du inte kommer på en del lektioner gör nog ingenting så länge du visar att du kämpar när du är där. Så HEJA HEJA! 🙂 Jag vet att du kommer fixa det, försök ta det lugnt (och man kan ju faktiskt be lärarna att hjälpa en att lägga upp en strategi för att få ihop läxor och prov smidigt…)

    Den där apparaten ska jag tipsa mamma om, hon känner av värken mycket just nu. Påverkas din värk av vädret? Sommar är bra och vintern värre?

  2. Tack så mycket! Det där med att be lärarna om hjälp vore kanske ingen dum idé? Eftersom jag har värken, som är jobbig kanske det vore lättare för mig att ha en mer planering för läxor och prov. Ska nog prata med lärarna om det!

    Min värk påverkas väldit mycket av vädret. Känner av väderomslag väldigt mycket, regn och dåligt väder får jag mycket mer värk av. Sommaren är bättre och vinter och kyla är väldigt jobbig. Tycker absolut att du ska tipsa din mamma om apparaten!

  3. Jag förstår verkligen dig alltså. Jag mår också sämre nu på denna årstiden och jag är så extremt frusen av mig så det är jobbigt nu. Men visst har även hösten sin charm? Lite svårare att hitta det bara.
    Och visst är det jobbigt för dej i skolan, förstår det också men du är ju stark så du klarar ju det ska du se. Det är kanske bättre att dra ner lite på det och koncentrera dig på mindre ämnen i taget….?
    Skickar dig en massa värmande kramar med omtanke i 🙂
    KRAAAM!

  4. Du kan ju även göra så att du koncentrerar dig på bäbisen nu( kanske är nog så jobbigt) och tar nya tag efter det =)
    Jag tycker iaf att du är jätteduktig som kämpar på!!!!!!!!
    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

