Punktering

27 september 2008 kl. 17:43 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Idag har det väl inte hänt sådär jättemycket. Familjen slappade hela förmiddagen, sedan gjorde vi oss ordning för dottern skulle till en kompis och leka. Jag skulle köra Niklas, Tobban och Jesper till Östra Fågelvik där de skulle till Perra och se på fotboll samt spela poker.

Det började bra när vi väl kom iväg, när vi kom hem till Filippas kompis var dom inte där. Tänkte att hon kanske hade åkt till sin pappa (hennes föräldrar är skilda) så vi var på väg dit, då ringer kompisens mamma och säger att de är vid Megana. Vi får vända och åka dit, släpper av dottern vid puben vilket kändes lite konstigt :mrgreen: Sedan åkte vi och hämtade upp Tobban. Svängde in på macken då vi var sugna på korv, där inne tog det tid då det var så mycket folk. Jesper ringde och frågade när vi var på gång…När vi väl kommer iväg och har åkt några meter så smäller det till, jag hör det inte för jag har fullt upp med att lära mig GPS:en som vi fick igår. Niklas stannar bilen vid vägkanten, går ut och ser att det är puntering! Killarna får dra igång och byta däck. När reservdäcket väl är på verkar det vara något galet så vi får åka hem igen och byta bil. Då hinner Jesper ringa igen och fråga vart vi var (vid det här laget var vi en aning försenade) Vi får sätta hos i den lilla Jettan istället. Men sedan hela vägen till Jesper och sedan till Fågelvik gick bra så då var det inget mer som störde oss! Jag är verkligen glad att punkteringen inte blev när jag åkte tillbaka hem efter att ha släppt av dom…

När jag kom hem tillbaka efter att ha kört den där jobbiga bilen (man får ju verkligen ta i för att vrida på ratten!!) dröjde det inte längre förrän Filippa ringde. Åkte och hämtade henne, vi sprang in till affären och köpte oss lite godis på hemvägen. Nu sitter vi och kollar på teven och äter godis 🙂

Jag och Filippa hade en liten fuskdag under veckan då vi satt och åt lite chips till Idol. Oftast när vi sitter i soffan ska hon sitta jättetätt så man knappt kan andas där i den lilla soffan, men jag ska inte klaga. Det är så mysigt att ha henne så nära sig!

Syns kanske att jag inte var så pigg under veckan...ser riktigt sliten ut!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hua!
    Som sagt, vilken tur att inte punkteringen blev när du körde själv!
    Vad mysigt ni ser ut at ha det i soffan=)
    Mamma-dotter mys!!

    Kram

  2. Verkar som att ni fick ett bra avslut på en lite hoprörd dag.
    Du ser faktiskt helt slut ut men det är ändå en jätte mysig/fin bild 🙂
    KRAM!

  3. Tack för dina gulliga o värmande ord i min blogg!!
    Du är ju bara för go’ & jag uppskattar dig massor.

    Hoppas att det är ok med dig.
    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

