Vill någon byta kropp med mig?

24 september 2008 kl. 15:12 | Publicerat i Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Tänk dig att gå med influensa i kroppen dag ut och dag in. Ungefär så känns det att ha den här förbannade fibromyalgin. Är så trött i både kropp och själ. Är van att också ha ont i huvudet då jag har det dagligen, men nu har det varit en konstant huvudvärk som jag har haft i flera veckor. Blir så trött på detta, vill känna mig pigg och fräsch. Inte trött, orkeslös och blek. Har varit hemma allt för mycket från skolan och det gör mig ännu mer stressad än vad jag vanligtvis är, kommer efter med läxor och annat eftersom jag inte orkar ta tag i det.

Trots att man kämpar och verkligen försöker hela tiden, så känns det inte som att man får något ut av det. Just nu har luften bara gått ur mig….orkar inget mer… 😦

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Usch vännen, jag vet ju tyvärr hur det är:(
    Å det lär ju inte bli bättre nu när vintern kommer heller*suck*
    Men jag tror faktiskt att du känner dig Extra trött nu när du är gravid också + att du dragit igång att plugga.
    Jag vet att det är jobbigt, men var stolt över dig själv & tänk att ”nu jävlar, detta ska jag fixa!!”
    Trots att det kommer vara skit jobbigt & tufft mellan varven.

    Du har ju iaf tagit för dig något & försöker, å du är super i skolan!!
    Tänk vad många som går hemma med sin värk, som kanske borde göra något men som inte vågar. de är rädda för vad som komma skall, för att man inte kan förutse framtiden.
    Men va fan man måste våga också, å det är det som du har gjort!!

    Tänk såhär, ”jag ska klara detta” ”Jag ska allt visa dom” ”Fibron ska inte vinna”

    Du är stark, ge inte upp!!

    Kram

  2. Jag vet verkligen vad du menar och jag tror att jag förstår dig ganska så bra fast att det inte är samma slags värk som jag lever med.
    Men jag vet att du är starkare än vad du tror och det är klart att orkar, det måste man ju bara. Och det gäller verkligen att man koncentrerar sig på det ljusa man har i sin tillvaro. 🙂 Vet att det är lätt sagt men visst har du en massa som verkligen är kanonbra i ditt liv trots allt det där jobbiga du tyvärr även måste ha. Och eftersom du är där du är idag så vet jag att det är segt virke i dig, annars skulle du bara ligga i sängen hela dagarna. Att satsa på skolan är så bra gjort av dig och du kommer att fixa det också fast det tar kanske bara lite extra tid.
    Men visst är det orättvist att endel ska behöva ha ont och ont men tyvärr så kan vi ju inte påverka det utan det är bara till att göra det bästa av situationen vilket jag vet att du gör.
    Fortsätt med det och fortsätt med att vara DU för DU är så pass stark så att DU klarar av allt dettta och det beundrar jag verkligen dig för!
    Blev visst lite långt detta men jag tänker på dig och vill bara försöka visa det, hihi! Och jag skickar dig en massa kramar!
    Mitt svar på frågan vet du ju säkert redan, nej jag vill inte byta kropp med dig , hehe 😉


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

