Tre i veckan v.38

15 september 2008 kl. 16:14 | Publicerat i Tre i veckan | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , ,

Temat i Tre i veckan är: Telefonrelaterat

1. Pratar du mycket i telefon?
Jag gillar inte att prata i telefon så jag försöker undvika det så mycket som möjligt
2. Vem använder telefonen mest i din familj?
Jag måste säga att det faktiskt är dottern. Trots att hon bara är 5 år så verkar hon älska att prata i telefon. Ringer och pratar med kompisar och farmor/mormor
3. Har du lätt att lära dig telefonnummer utantill?
Förr hade jag jättelätt för att lära mig telefonnummer utantill, men nu är jag verkligen dålig på det. Mobilnummer som jag alltid lade på minne förr funkar absolut att inte lära sig utantill nu. Mitt eget mobilnummer är det enda jag kan. Dottern verkar ha väldigt lätt för att lära sig telefonnummer utantill. För ett år sedan kunde hon redan vårat nummer, farmor och mormors (mormor och morfars nummer är det ju 9 siffror i som hon måste slå…) Nu kan hon också tre kompisars nummer utantill plus att hon har lärt sig koden till vårat larm….hon verkar helt enkelt ha lätt för att lära sig siffror 🙂

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

