Drömmar

15 september 2008 kl. 15:56 | Publicerat i Drömmar, Gravid med bebis nr 2 | 6 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Vet att det kan vara skittråkigt att läsa om drömmar, men jag måste berätta så får vi se sedan om det var en sanndröm eller inte. Jag drömde häromnatten att jag hade fått min lilla bebis, det var en bebis med jättemycket svart hår. Dottern hade också ganska mycket hår men den här bebisen hade verkligen jättemycket! Det var en kille med väldigt runda och tjocka kinder. Han vägde runt 4500 g och var 52 cm lång. Minns att han inte var alls likt dottern när hon var nyfödd och sedan sa jag i drömmen att jag knappt hade känt av sparkar under graviditeten….hmmm….Ja vi får väl se om det är så att det är en liten kille i magen 🙂

Har läst att det är ganska vanligt att drömma när man är gravid, med dottern var det inte alls så. Då var det maken som fick den äran istället. Men nu drömmer jag väldigt mycket, både bra och dåliga drömmar. En sak som jag drömmer väldigt mycket om just nu är bröst, mina egna bröst. Det är ju besämt att jag ska förminska dom efter jag har fått bebisen så jag har drömt att operationen är gjord. Ibland blir brösten jättebra och ibland har de blivt mindre bra. Som inatt när jag hade gjort operationen blev den misslyckad, högerbröstet var mycket större än det vänstra och det såg ju inte speciellt roligt ut 🙂

Det är nog så att jag längtar väldigt mycket tills den dagen jag får gå genom den här operationen, men är samtidigt väldigt orolig för hur resultatet kommer att bli. Jag får tänka som så att det lär inte bli värre än jag har det nu i alla fall!

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det är intresant med drömmar. Det blir kanske en liten gosse, vem vet?
    Bilden var ju rolig men jag tror då absolut inte att ditt resultat kommer att se ut så, haha 😀
    Kramar!

  2. En liten pojk hade väl varit trevligt 🙂 Fast det är allt skoj med en liten flicka till också förstås. Huvudsaken är att barnet är välmående och att allt går bra så spelar det ju ingen större roll, eller hur?

  3. Stämmer drömmen så blir din ”son” näääästan lika stor som Ozzy när han föddes… 4585 g och 53 lång… han var aldrig nån sån där ”keln” liten bäbis…
    Rak i ryggen och blicken fast… =)

  4. faan… skulle ju stå KLEN…

  5. Minns inte att jag drömde så värst mycket när jag var gravid. Kanske lite mer i början men inte nåt särskilt i slutet.

    Om du hade en sanndröm så låter det väl bra, en liten kille i lagom storlek. 😉 (Ebba var något större 3855 g & 54 cm) Men som Emma säger, en frisk välmående bebis är det som räknas. Det är ju kärlek vid första ögonkastet i alla fall.

  6. Hej Terese
    Du behöver inte vara orolig för din operation. De är proffs och vet vad de gör. Jag har själv genomgått en sådan op 1999 och jag är mer än nöjd. Det blev helt enkelt perfekt, det kändes som om jag fick ett nytt liv faktiskt. Så koncentrera dig du på din kommande bebis, eller den kanske redan har kommit nu 🙂 Så kommer det andra senare när du är mogen.
    Lycka till med ditt liv!

    Eva


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

