Typical me

07 september 2008 kl. 13:41 | Publicerat i Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Mina föräldrar var här i fredags för pappa skulle hjälpa oss att sätta upp ett räcke vid trappan här utanför.

Mamma: Ska jag putsa fönstren åt er?
Jag: Nej, det behövs inte (ändå vet jag att vi verkligen behöver putsa fönstren)
Mamma: Det kan jag väl göra, jag har ju ingenting att göra ändå.
Jag: Nej nej, det behövs inte.
Mamma: Jaja, men då sätter jag mig väl och dricker kaffe då.
Jag: Gör så!

Lite senare:

Jag: Åh jag behöver verkligen dammsuga. Det är så dammigt på golven!
Mamma: Ska du göra det nu?
Jag: Nej inte idag, det har jag ingen lust med.
Mamma: Jag kan dammsuga om du vill.
Jag: Nej det behövs inte.
Mamma: Men då har jag något att göra.
Jag: Nej du ska inte behöva komma hit och jobba, vila du.
Mamma: Jaha…

Ytterligare lite senare:

Mamma: Kan jag få vispa vaniljsåsen till äppelkakan då?
Jag: *tänker först* Okej då.
Mamma blir överlycklig för att hon får vispa lite 😀

Det här är typiskt mig. Jag har himla svårt att ta emot hjälp när någon erbjuder sig och jag har ännu svårare att be om hjälp. Lilla Terese klarar sig alltid själv….Så finns det andra som har jättelätt för sånt här, de nästan utnyttjar det till max och tar det för givet av föräldrarna många gånger.

Var hos mina svärföräldrar häromdagen och vi pratade om att maken ska iväg på kurs i tre dagar till veckan och de säger: Då får du be om hjälp vet du om du behöver….. det är du ju så duktig på att göra också log dom.

Vad menade dom med det? 😉

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag är precis likadan 😉 Men sen däremot så är jag alltid snabb till att erbjuda min hjälp till någon annan.

  2. Här har ni en som också kan gå med i ligan.

  3. Åh sen när svärmor har åkt hem hör jag Terese ropa..
    -Niklas, kan du dammsuga och tvätta fönster? Jag måste göra läxor… 😉

  4. Hej, jag tyckte att ditt inlägg var intressant! Kan du möjligen kontakta mig?


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

