Brev till pappa

02 september 2008 kl. 22:18 | Publicerat i Dottern Filippa | 4 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Dottern kom på att hon ville skriva ett brev till sin pappa, jag skulle skriva och hon skulle diktera och det var viktigt att det blev ett helt A4. Brevet skulle vi sedan lägga på vardagsrumsbordet så han kan läsa det när han kommer hem inatt. Verkligen roligt att höra vilka tankar och funderingar hon har 🙂

Hej pappa!

Jag älskar dig. Du är bäst. Att du är tokig.
Jag älskar dig förbi Kina.
Detta är från mig fast det är mamma som skriver.
Att du är en gammal gubbe.
Sitter du pytte pytte lite vid teven och vid datorn och sedan går du och lägger dig?
Imorgon och efter imorgon ska du till jobbet, vart är det?
Ringer du mest till mig klockan 8 när jag tittar på teven och säger godnatt?
Kan du den här låten? ”På min hand är det kanske en mygga eller nåt”
Mamma går mest i skolan hela tiden fast hon är vuxen.
Jag har varit där ni har gift er.
Vi träffade Oscar, Matilda och Jonas på Maxis när vi skulle köpa dricka.
Varför blidde du min pappa Niklas ***** (efternamnet)?
Att jag har varit i stan och köpt kläder som inte du har sett.
Båda är i pyamas. Jag i nattlinne och mamma i långärmad och pyamasbyxor.

Puss från Filippa

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej!
    Din dotter är ju för go!!
    Vilka tankar & funderingar dom har!
    kram

  2. Hahaha, vad söt hon är.
    Jag kan tänka mig att det värmde i hans pappahjärta när han läste det=)
    Kram

  3. Å va gulligt =)

  4. Så gulligt brev, kan också tänka mej att det blev uppskattat 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

