Får jag göra ett experiment på er?

31 augusti 2008 kl. 12:18 | Publicerat i Allmänt, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Ni kanske redan har gjort det här experimentet förut? Men om ni inte har gjort det vore det kul att få göra det på er. Vi fick göra det här i fredags på svensklektionen.

Ni ska ta fram papper och penna (eller om ni tar det i huvudet istället, bara ni kommer ihåg hur ni ordnar dom)

* Rita först en FYRKANT
* Sedan en REKTANGEL
* En TRIANGEL
* En CIRKEL
* Och till sist en KRUMELUR (vad som helst)

Sedan ska ni rangordna det här formerna mellan 1-5 med ett på den formen ni gillar bäst,  två som ni gillar näst bäst osv.

Hur har ni rangordnat dom? Berätta! Den formen som ni väljer beskriver nämligen er som person. Den som ni väljer sist tex är så långt ifrån den person som ni är. Detta experiment är ju mest på skoj, men många gånger stämmer det och det gjorde det verkligen på mig!

Beskrivning på formerna skriver jag ut senare 🙂

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Detta har jag aldrig testat innan men jag är på 😉
    Min blev:
    Fyrkant nr 1
    Rektangel nr 2
    Trekant nr 3
    Cirkel nr 4
    Krumeluren( snirklat) nr 5
    Nu är jag ju nyfiken på vad detta berättar om mig, vill gärna också veta ditt om du vill skriva ut det också 🙂
    Kram på dej!

  2. Jag har skrivit på ett papper här…. krumeluren blev ett hjärta, så den fick ju så klart nr 1….
    Väntar spänt på resultatet…. så får vi se om jag är totalt fläng =)
    Kram

  3. Tycker sånt här är rätt intressant så klart jag är med 🙂

    Fyrkant nr 2
    Rektangel nr 3
    Trekant nr 4
    Cirkel nr 1
    Krumeluren (snirklat) nr 5

  4. Vad skoj!
    Vem är jag då??
    1. Krumelur(snirklat)
    2. Cirkel
    3. Fyrkant
    4. Trekant
    5. Rektangel

    Jo tack vi har haft en jätte bra dag, jag köpte presentkort på Ikea till henne, vilket hon blev glad för=)


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

