Den sexuella läggningen

29 augusti 2008 kl. 09:04 | Publicerat i Allmänt, Nyheter | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , ,

Komikern Magnus Betnér har kommit ut med att han är bisexuell. Han säger:

Det är mest en tillfällighet att jag bara har legat med tjejer. Jag är bisexuell. Det tror jag de flesta människor är, om de skiter i att tänka efter

Tror ni att det är så egentligen att alla är bisexuella? Vad är det som gör att man attraheras av det motsatta könet eller av det samma könet? Är det något som ni har reflekterat över?

Jag har funderat lite på hur det är med dom människor som har levt halva sitt liv med det motsatta könet och helt plötsligt blir homosexuella. Har de innerst inne varit bi-eller homo hela tiden? Eller är det något som bara kan komma sådär, som en blixt på klar himmel?

Som liten bodde jag granne med en helt vanlig familj. En mamma och pappa med tre barn, jag lekte väldigt mycket med alla de barnen och pratade mycket med föräldrarna. Så helt plötsligt en dag får jag reda på att föräldrarna ska skilja sig. Inte så konstigt med det egentligen. Men det konstiga tyckte jag var att jag fick reda på att frun i huset hade träffat  en annan….en annan kvinna och ville leva sitt liv med henne. Nu höll inte detta förhållandet mellan dessa kvinnor resten av livet, men den här frun har efter detta haft ett antal förhållanden med kvinnor. Så helt klart så är hon nu homosexuell, har hon själv sagt.

Jag tror egentligen att hon hela tiden innerst inne har vetat om sin läggning men inte vågat erkänna det för sig själv. Hur kan man annars helt plötsligt bara bli homosexuell sådär hux flux? Ja jag faktiskt inte…

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Svar: Ja, visst är det så och polisen jag har pratat med har verkligen varit kanonbra.
    Det är otäckt med sådana skumma människor!
    Kram till dej också, ha nu en bra helg på dej 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

