Irriterande kommentarer

28 augusti 2008 kl. 17:53 | Publicerat i Allmänt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Hej på er!

Jag har märkt efter att ha varit in och läst på ett antal bloggar att det alltid finns någon som retar sig på saker och ting på just deras blogg. Jag undrar vad de här människorna får ut av att irritera sig och dessutom kommentera det på deras blogg? Har de inget annat för sig?

Häromdagen fick jag en kommentar på min blogg där det stod:

Herregud, du borde verkligen gå en grundkurs i svenska…
”Pyamas”? Höhö…

Då var det ju bara det här ordet ”pyamas” som jag hade stavat fel på, alla vet väl att det ska vara ett j med i ordet också? Om inte så är ni ju dumma i huvudet och borde gå en grundkurs i svenska…..

Jag förstår inte riktigt hur folk kan vara så elaka och kommentera såna här saker, tänk om det nu var så att jag tex hade dyslexi eller nåt sånt? Nu är ju inte detta något som jag tar åt mig av, men det är ganska irriterande att det finns folk som sitter och gottar sig i andras felstavningar! Jag har varit in på många bloggar där bloggaren stavat fel, men det är inget som jag behöver kommentera på ett elakt sätt. Om jag skulle kommentera det kan man ju göra det på ett bra sätt istället för att bara vara elak. Killen som kommenterade min felstavning kunde ju bara ha skrivit rätt och slätt: ”Pyamas” stavas ”Pyjamas”

Ja nog om det, var bara tvungen att irritera mig lite på folk som inte visar hänsyn!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag fattar heller inte varför folk retar sig så. Att stava fel är mänskligt!! Jag tror knappast att dessa personer som klagar är perfekta dom heller…..

  2. Ja du… förstår precis vad du menar. Har aldrig förstått vad man får ut av att tala om när man tycker någon gör nåt fel. Gör tvärtom istället. Tala om när någon gör något bra. Det ger så mycket mer. Glädje och uppskattning t.ex.

  3. Allvarligt talat, Terese. Ditt inlägg gör mig så himla förbannad. Är själv svensklärare på gymnasiet. Är det något jag lär ut till mina elever så är det att olika situationer kräver olika sorters språk.

    När jag bloggar går det snabbt. Jag vill berätta om något, jag tycker är kul eller viktigt. Ibland stavar jag fel. Trots att jag läst journalistik, svenska och litteraturhistoria. Och trots att jag är svensklärare. Däremot skulle jag vara mycket noggrann om jag skrev exempelvis en arbetsansökan. DÅ är stavning, meningsbyggnad osv oerhört viktigt, nämligen.

    Det är så himla trist när man får sådana där töntiga, intelligensbefriade kommentarer som du fick. Det har hänt mig också och jag blir bara så trött…Herre Gud, get a life! Har du inget smart att säga om INNEHÅLLET så var tyst!

    Tycker jag i alla fall. MORR! (Hoppas jag stavade fel litet här och var i den här kommentaren så att tönt-nissarna kan kasta sig ned och kommentera, he he. 😀 )

  4. Håller helt och hållet med dig Filippa! När man bloggar går det fort och det inte alltid man tänker på hur man stavar. Men när det gäller arbetsansökan eller annat är det klart man är mer nogrann 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

