Duktig?

26 augusti 2008 kl. 09:24 | Publicerat i Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Maken sa en sak till mig igår eller om det var häromdagen som jag inte riktigt har reflekterat över. Jag behövde nog också få höra det eftersom jag har haft väldigt ont i rygg, axlar, nacke och huvud sedan jag började skolan och börjat fundera på vad jag har gett mig in på. I alla fall så sa han att han tyckte jag var duktig som hade börjat skolan efter att ha varit sjukskriven så länge. Efter hans ord började jag inse att det faktiskt inte är konstigt att jag har mer ont nu, herregud. Jag har ju varit hemma i minst 5 år, om man räknar bort arbetsträning då. Men det är ju ändå inte samma sak som att helt plötsligt stå utanför försäkringskassan och läkarens system. Mitt liv har tagit en ny vändning och med allt som sker med kropp och själ nu efter förändringen så får jag acceptera att jag har mer ont, men också hoppas på att det är övergående och att det blir bättre när jag har studerat ett tag. Sedan är jag ju faktiskt gravid mitt upp i allt, graviditetshormoner som flödar och inte gör så att man mår bättre precis.

Så med det här vill jag nog säga, att jag är stolt över att ha tagit det här steget till att börja läsa och göra något med mitt liv efter så många år som sjukskriven!!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja, jag tycker du är jätte duktig.
    Modigt gjort.
    Hoppas du orka hålla ut nu, att värken inte tar knäcken på dej.
    Stolt av dej, stå på.
    Hejja.
    KRAM

  2. Ja, det är verkligen bra jobbat 😀
    DU är ju jätte duktig!
    Och det med mer värk, det är väl helt enkelt vad vi med sånt får ta :s Men vi får ju bra resultat av det, blir ju smarta som tusan 😉
    Kram på dej!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

