Smutskasta varandra

25 augusti 2008 kl. 10:27 | Publicerat i Allmänt | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

En ny blogg har tagit över första platsen som Karlstads mest besökta blogg, överlägset också. Just nu ligger hon på 7193 besökare i veckan, min blogg som är tvåa ligger på 3638 besökare. Vem är den här tjejen då som så snabbt petade ner oss andra från första pallen?

Jo, Linda heter hon. Är 20 år och skriver om frisörtips, bloggdesign, mode, hudtips, shopping, chihuahua m.m. Själv är jag riktigt trött på den här typen av bloggar eftersom det finns så himla många av dom. Men är du intresserad av sånt så titta gärna in på hennes Blogg.

Ett vanligt fenomen bland större bloggare verkar vara att smutskasta varandra, man kan ofta läsa vilda diskussioner om hur bloggare har sagt (skrivit) ditten eller datten till varandra. Jag är glad att jag ”bara” är en vanlig bloggare, som inte bryr mig om hur många besökare jag har utan skriver helt och hållet för min egen skull och även känner att jag inte behöver delta i någon smutskastning!

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Smutskastning är absolut ingenting jag håller på med. Jag har blivit utsatt (likt många andra) av en stor bloggeska, jag avskyr mobbing och liknande och vill därför att detta skall uppmärksammas! Det är inte okej att bete sig på det sättet!

    Anledningen till att jag lyckades peta ned er såpass fort är för att jag haft många läsare under en lång tid, men inte brytt mig om att låta bloggportalen.se mäta min statistik. När jag sedan lät bloggportalen mäta min statisktik, så gick det givetvis ganska fort : )

  2. påstår du att Lily håller på med smutskastning?

    Du kanske är lite sur över att du inte ligger på toppen för att Hon puttade ner Dig? Folk väljer att läsa hennes blogg för hon är en fantastisk människa. Du däremot verkar bara gnälla på att ”själv är jag riktigt trött på den där typen av bloggar” Hörrö, läs inte då? Sluta stör dig? Sen kan jag även säga att ingen blogg är den andre lik. Och att du orkar göra ett helt inlägg om detta bevisar bara mer saker!

    Tycker Linda är sååå värd denna plats! Och det är väl bara rätt att du surar XD

  3. Linda: Jag har inte varit med i den här diskussionen som har varit mellan dig Linda och den andra bloggaren. Jag menade inte att du har hållt på med smutskastning, jag ville bara skriva att jag har sett mycket vilda diskussioner på bloggar överlag om falskhet och annat. Lycka till med din blogg, för övrigt tycker jag att du verkar ha en bra och innehållsrik blogg även om jag inte är så intresserad av just dina ämnen. Men jag kommer garanterat att kika in till ibland!

    Zandrea: Hänvisar dig till inlägget jag skrev till Linda. Sedan är jag absolut inte sur att hon ligger före mig på bloggportalen, som sagt som du skrev så tycker jag också att hon är värd den första platsen. Jag skrev inlägget för att jag ville hänvisa till den nya populära bloggen som Linda har. Förstår inte riktigt hur du kan uppfatta i mitt inlägg att jag surar?? Var det för att jag är trött på modebloggar? Det måste jag väl tycka, men jag har ju absolut inte skrivit något negativt om Lindas blogg. Eller?

  4. Då missuppfattade jag det du skrev om vilda disskutioner o.s.v. Antar att det är lätta att göra det eftersom att du skrev om det precis efter att du berättat om min blogg. Men ville bara klargöra för dig att jag absolut inte sysslar med påhopp och smutskastning : )

    Och alla kan inte gilla alla bloggar, så är det bara. Jag surar inte för det. Jag skriver om det som intresserar mig, precis som du skriver om det som intresserar dig. Det är min lilla dagbok på internet liksom : )

  5. Linda: Förlåt om jag var lite otydlig där, men nu har jag förklarat mig i alla fall och ja visst, bloggen är verkligen som ens egen lilla dagbok på nätet! 😀


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

