Hormonerna flödar

25 augusti 2008 kl. 17:53 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2 | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

Imorgon går jag in i v.9 i graviditeten. Den första tiden som gravid har varit lite annorlunda än vad det var med dottern faktiskt.

* Jättehungrig hela tiden och skillnaden nu är att jag faktiskt kan äta allt och mycket vilket jag knappt kunde göra med dottern. Då växte all mat i mun på mig och för att få i mig något var jag tvungen att tvinga mig att äta. 

* Trots att jag kan äta väldigt mycket, så är det inte skönt i magen efter några tuggor eller när jag har ätit klart. Magen är nämligen riktigt uppsvälld hela tiden. Man känner sig sådär riktigt ”fetmätt” hela tiden som man kan känna efter att ha ätit en massa onyttigt godis och annat. Så kände jag inte alls med dottern.

* Med dottern var jag cool-lugn hela graviditeten. Alltså, jag kände mig lugn och harmonisk under hela graviditeten. Frågade maken om jag behövde något så sa jag alltid nej. Jag var nöjd helt enkelt. Nu däremot verkar hormonerna verkligen flöda. Känner mig ofta trött, irriterad och grinig, jag känner inte riktigt igen mig själv…

Däremot så har illamåendet och hungerkänslorna varit detsamma både med dottern och nu.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Å vad mysigt att vara gravid, grinig, känslig & illamående.
    Som det ska vara med andra ord;)
    Hur går det i plugget förresten?
    Orkar du med det nu när du är dubbelt dubbelt trött!!=)
    Kram

  2. Been there , done that 😉


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

