En vecka avklarad

23 augusti 2008 kl. 11:19 | Publicerat i Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

Ja nu har jag gjort en hel vecka i skolan. Mycket intryck och mycket på en gång måste jag säga, men jag ska fasiken klara det här!!

På första psykologilektionen vi hade fick vi titta på en film/dokumentär om fyra systrar som splittrades som små och hamnade på olika barnhem och fosterfamiljer. Deras mamma var alkholist. De berättade var och en hur deras barndom hade varit och vid vuxen ålder bestämde de sig för att träffas allihop för första gången.

Psykologiläxan var ju förstås sedan att skriva vilka tankar som kom upp när vi såg filmen, berätta hur ens egen barndom hade varit och även om det var något speciellt som man ville att läraren skulle veta eftersom vi kommer ta upp ”jobbiga” ämnen ibland. Uppsatsen ska vara inne nästa torsdag, men sådan plugghäst som jag är så har jag redan skrivit den och mailat över den till läraren 🙂

Vi har samma lärare i svenska också och där hade vi ju fått en svenskuppgift som skulle vara inlämnad igår. Den uppsatsen skulle handla om en beskrivning av sig själv och även vårat förhållande till ämnet svenska. Mailade även över den läxan till henne (vi har något som heter First Class på skolan där vi kan maila över läxor och annat till lärarna, smidigt)

När jag gick in på First Class igårkväll för att titta så att mailen hade kommit fram som de skulle hade jag fått ett mail från den här läraren där det stod:

Jag har läst dina brev. Du skriver jättebra och innehållet är mycket tänkvärt! Det kommer att bli en intressant termin med dig och de andra också förstås. Det märks att du har kommit långt när det gäller självkännedom! Hoppas att du får bukt med ryggontet så att du kan ha riktigt stort utbyte av dina studier!

Kändes faktiskt lite roligt att få det här mailet, man blir liksom puschad av beröm. Nu vill man ju fortsätta visa vad man kan, vilket jag inte direkt hade räknat med i de här kurserna. Mitt mål var ju att endast lägga ner mig i engelskan eftersom det är den jag inte har betyg i. Men det är klart, visst skulle det vara himla kul att höja betyget i både svenska och psykolgi också!! 😀

Från dokumentären "Tryggare kan ingen vara"

Måste ju också berätta att på sista engelska lektionen igår fick göra det allra första testet. Det var ett grammatiktest och det var inte det lättaste, för just grammatiken i engelska tycker jag är den svåraste delen. Kommer nog inte få många poäng där skulle jag tro. Men det som är skönt med engelskan är att, i våran grupp är vi endast 3 st än så länge (ska vara en person till egentligen) Jag och den andra tjejen ligger på samma nivå när det gäller engelska kunskap så det känns himla skönt faktiskt!!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vi har nu KANON priser (all ni som bor i Karlstad med omnejd är mer än välkomna till BR-Leksaker på Bergvik och fynda *hihi*) på jobbet och det finns något som heter ‘Hooked on English’ som är från 4+ – det kanske skulle vara något för dig? *hahahahaha* Skoja bara!! Engelskans grammatik är rätt svår så jag kan förstår att du är lite nervös inför resultatet. Är ju helt flytande i språket men hör av dig om du undrar något, tillsammans kan vi kanske komma fram till något bra 🙂 Lycka Till!! Håller tummarna för att det går bra på första testet

  2. Haha…ja det kanske vore nåt för mig det 😉 Tack så mycket, hör gärna av mig om jag behöver hjälp!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

