Hur ska detta gå?

19 augusti 2008 kl. 16:22 | Publicerat i Värk, känsligt | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Nu är första skoldagen över och efter den här dagen så frågar jag mig själv: Hur i helvete ska jag klara detta? Ändå har jag bara haft Engelska och Svenska idag…Engelskan verkar supersvår, i alla fall för mig som har lite svårare för engelska. Det blir nog tufft, men ska göra så gott jag kan. Det värsta är att jag ska läsa två böcker på engelska och redovisa både skriftligt och muntligt, jag som knappt orkar ta mig genom en bok på svenska 🙄

Har nu i alla fall börjat på min första läxa i svenska som ska vara inlämnad till fredag. Ska bara skriva ner den på datorn och skriva ut så är den klar sedan. Som vanligt blir det en hel historia när jag ska skriva något, kan liksom inte lämna in en normal A-4 sida bara. Ändå skulle berättelsen bara beskriva mig som person och där finns det väl inte så mycket att säga egentligen 😉

Imorgon är det endast datalektioner och det KAN jag i alla fall…skönt att få vila hjärnan lite 🙂

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det kommer gå alldeles utmärkt! 🙂 De två första veckorna är jobbigast, när man ska ta in allt nytt och samtidigt lära sig hitta i lokalerna, få koll på lärarna och deras sätt att lära ut. Sen blir man van och det rullar på fortare än man anar…

    Jag var i v5 när jag startade min andra termin på komvux. Sådär i början av graviditeten var jag så trött att jag var yr i skallen, så jag rekommenderar en powernap på lämplig håltimme om du har såna. Jag hade så bra håltimmar vissa dagar att jag kunde åka hem, sova en timme, promenera hunden, äta och läsa lite innan jag åkte tillbaka. Måndagar var min längsta och jobbigaste dag, då var det inte sällan som jag halvlåg i bilen och powernappade vid tillfälle… 😉

  2. Jag är också övertygad om att du kommer att fixa detta 🙂
    Det är skitjobbigt i början med allt nytt som ska fastna!
    Jag är precis likadan med att skriva, blir gärna en roman eller så, haha 😀
    Nu har vi ju i alla fall bara två dagar kvar av första veckan så det går snabbt också 😉

  3. Låter kämpigt men det går nog lite lättare när man kommer in studielivet både med lektioner och pluggteknik. Lycka till!

  4. Ja,lite tillvänjningstid får man väl räkna med, men du kommer att klara det så bra!
    KRAM

  5. Svar: Ja, ett körkort hade inte suttit fel alltså! jag väntar ju på ett mirakel som kan fixa mina ögon lite snabbt o lätt, hehe ;)Skönt för dej att du i alla fall slipper allt sånt strul.
    När man inte är frisk så är det minsann skitjobbigt att gå i skolan och samtidigt funka hemma också!
    Vilka ämnen läser du?

    Tack för din omtanke!
    Kram till dej också! 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

