”Jag kanske ska bli storasyster”

09 augusti 2008 kl. 09:37 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2, Längtan efter syskon | 14 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Det säger dottern till alla nu 🙂 Egentligen skulle man väl ha väntat med att berätta för alla att man är gravid tills vi varit på vul (vaginalt ultraljud) och försäkrat oss om att det verkligen är en liten bebis med tickande hjärta där inne. Men de flesta vet ju att vi har kämpat med syskon till dottern ett bra tag nu och att vi har två missfall bakom oss, så skulle det bli ett tredje missfall så lär folk få veta det ändå i slutändan. Jag är inte direkt en person som klarar av att hålla tyst om sånt, för mig känns det bra att berätta för folk. Då minskar känslan att det inte är mitt fel och det är en terapi att få prata om det.

Det värsta är ju att OM det skulle missfall igen så blir nog dottern väldigt ledsen. Men vi har försökt förklara så gott det går för henne att det kanske blir så att det inte blir en lillasyster eller lillebror. Vi får se. Så därför säger hon nu att hon KANSKE ska bli storasyster och att hon KANSKE ska få en bebis. För det är inte jag och maken som ska få en bebis, utan det är hon tydligen 😀

Hon väntar redan på att min mage ska växa och bli stor. Igår när hon och maken var ute och cyklade så sa hon: Tror du inte att mammas mage är lite större när vi kommer hem, hon har ju kanske en bebis där.

Måndag den 18 aug ska vi alltså iväg på vul och vi är så nervösa inför detta, vulkontroller har ju inte direkt varit någon positiv erfarenhet för oss. Det är så vi har upptäckt missfallen. Dessutom är både jag och maken väldigt pessimistiska och tror det värsta. Vi har en känsla av att det kommer skita sig även den här gången…Men trots det så hoppas vi ju så på att det ska bli en bebis i början av april! Det är vi värda, så länge som vi har kämpat.

14 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. *håller tummarna* (grattis) 🙂

  2. Vad roligt! Jag håller också tummarna för att allt ser fint ut på VUL.

  3. Jag håller också tummarna för er!!! Så hårt jag bara kan och hoppas på det absolut bästa tänkbara resultatet *kram*

  4. Hej, hitta hit genom fl. Jag hoppas verkligen detta kommer gå vägen för er, då missfall är ju verkligen inget roligt att gå igenom om o om igen. Hoppas lilla dottern får bli stora syster =) önskar er lycka till kramar

  5. Jag håller verkligen en tumme för er! Det betyder ju otur att hålla båda brukar dom säga. Önskar er verkligen det bästa och att ni får den efeterlängatde bebisen i er familj! :)Lycka till,kram till dej från mej!

  6. Men ååå vännen!!!
    F-n vad kul!! Jag blev såå glad när jag läste att du är gravid=D
    Vi är ju lika även där, jag har också två missfall bakom mig o jag o sambon försöker bli gravida, men den där jäkla mensen kom nyss=(
    Hur länge har ni försökt??
    Jag hoppas o håller tummar för att detta ska gå bra för er!
    Kram till er båda

  7. Åh så roligt om det går vägen!!! Jag håller en tumme! Om man håller båda blir det kortslutning har jag hört.. 😉 Önskar er alla lycka till, både till dig, maken, dottern och det lilla pyret som jag hoppas håller sig kvar.
    kram

  8. Åh vad skoj, håller tummarna för er denna gången att det går vägen.Och att dottern blir stora syster..kramar tiller alla

  9. Tack så mycket!

    Linda: Vi har försökt i 2 år men det känns som en evighet. Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för att ni snart får ett plus! Kram

  10. VAAAAAAAAA???? Har du plussat????
    Wow va kuuuuuuuuuuul =)
    Grattis och lycka till i massor!!!!!!!!
    kram

    • hej! jag skulle så gärna vilja ett litet syskon, men jag vågar inte tala om det för min mamma och pappa. Hur som helst jag ber till GUD varje dag att jag vill ha ett litet syskon men mamma o pappa grälar ibland på varann. hjälp mej!
      eller jag hoppass att ni kan göra det! vad ska jag göra?? (snälla svara)
      ps. jag har redan två syskon fast det e ju bah två storebröder som e 12 o 14 och jag e 10 så jag skulle så jätte jätte gärna bli storasyster.. pappa e 37 år och mamma fyller 35. e det för gammalt för att bli föräldrar??

  11. Åhh va kul
    GRATTIS!!!!
    Nu blev jag glad.
    Massa lycka till den 18:e.
    Nu är det er tur att få bebis.
    Ljuvligt

  12. Men guuuuud vännen vad glaaaad jag blir :). Grattis till er

  13. GRATTIS!!! Jag har helt varit uppe i mitt egna och missat att ni ska ha tillökning. Måste fråga hur du tänker om Fibron och allt med en liten till? Jag vågar inte ens tänka tanken att skaffa en till.. Mådde du bättre under grav. med dottern? Hur mår du nu? Åh vad mysigt med en bebbe!!! Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

