Polisen ringde

08 augusti 2008 kl. 13:21 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | Lämna en kommentar
Etiketter: , , ,

Stod inne på Gripen med dottern som lovade att hon skulle gå med på att spola det andra örat idag när mobilen plötsligt ringde i väskan. Tog upp mobilen och läste på displayen att det var ett okänt nummer. När jag svarade hörde jag en manlig röst säga: Hej det här är ***** från Polisen.

Från det att jag hörde ordet polisen och fram tills han berättade vad det gällde hann jag få värsta hjärtklappningar och även hinna tänka en massa. Även om det bara hann gå några enstaka sekunder. Konstigt vad mycket man respekterar poliser, jag gör det i alla fall.

Som tur var så var det ju inget farligt han ville utan han skulle bara berätta att de hade fått in min mobiltelefon som jag tappade bort på nattbussen hem för över en månad sedan (!) Swebus hade kommit in med den för bara någon dag sedan. Mycket märkligt tycker jag eftersom vi åkte till Swebus några dagar efter för att kolla om de hade hittat den och den inte fanns där. Men visst är jag glad att den äntligen kommit till rätta! Helt plötsligt har jag två mobiler om jag nu lyckas få upp spärren på själva telefon. Tänkte att maken kunde få ta över den eftersom hans mobil är så dålig, han hör knappt i den alls.

För dottern gick det superbra, hon var jätteduktig och precis som sköterskan igår hade lovat fick hon med sig ytterligare två klistermärken hem!

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

