Potatisskalarmaskin

07 augusti 2008 kl. 13:34 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Kanske anses man väldigt lat, eller? Vi har nämligen köpt oss en elpotatisskalare. Man lägger potatisen i skålen, trycker på on-knappen och låter det gå 2-4 minuter. Sedan är det färdigskalat! Smidigt va?
Grejen är den egentligen, att jag får jätteont i mina händer när jag skalar potatis och efter skalningen har jag jätteont i mina axlar, rygg och nacke. Så för mig underlättar en sån här maskin väldigt mycket. Kanske är det så att vi kommer äta lite mer potatis nu än vad vi brukar göra annars?

Innan vi var och köpte den här grejen så var vi till läkaren med dottern. Han tittade i öronen och konstaterade att hon var röd och irriterad samt att hon hade ganska mycket vaxproppar. Läkaren skulle därför suga ut det på henne. Men dottern var inte sådär jättevillig på att gå med på detta. Vi försökte trixa och ha oss lite, men fick ge upp. Istället fick vi komma till en sköterska som spolade öronen. Det vänstra, det som var värst gick bra. Där fick hon ut en hel del…men när hon skulle göra på höger öra så totalvägrade dottern. Vi bestämde först att vi skulle pröva hemma med revaxör och spola örat och funkade inte det skulle vi komma tillbaka. Dottern fick två klistermärken, men sedan sa sköterskan att om dottern kom tillbaka imorgon igen och de tog andra örat skulle hon få ytterligare två klistermärken. Det gick hon med på. Så vi får väl se imorgon om vi kommer iväg med henne. Läkaren skrev också ut örondroppar för irritationen och svullnaden.

Jag hade också en tid hos läkaren. Jag har nämligen fått tillbaka mina urinträngningar så jag fick lämna ett urinprov idag som visade lite bakterier i urinen. Det var ju precis likadant sist, men då visade det istället mycket mer på urinodlingen på massa bakterier. Jag fick därför en ny pencillinkur som jag ska ta i 5 dagar.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ååå då borde jag med köpa mig en potatisskalare!!
    Får nämligen jätte ont i axlarna av att skala jag med, å i nacken o ryggen.
    Samma sak av att baka bullar, bullar går bara inte, är döden för mej!
    Gud vad ont jag har hela dan sen.
    Kram

  2. Om en elektrisk potatisskalare hjälper dig så du slipper få ont så är det ju självklart att du ska ha en! 🙂 Måste fråga mamma om hon också får ont av sådant, kanske därför vi oftast får oskalad kokt potatis hos dem… En idé till julklapp! 😉

  3. Underbart, en potatisskalarmaskin, det måste jag skaffa mig…

  4. It is in reality a nice and useful piece of info.
    I’m glad that you just shared this helpful info with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

