Nostalgi

06 augusti 2008 kl. 09:30 | Publicerat i Tv | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Låg och funderade häromkvällen på alla dessa gamla tv-serier som man följde när man var yngre. Många av dom vore roligt att få se igen 🙂 Här är några exempel på serier som jag följde, kommer ni på några fler som just ni tittade på?

Förresten någon som kommer ihåg miniserien Baby M? Handlade om en surrogatmamma som ångrar att hon ställde upp på det hela och kidnappar senare barnet. Den serien skulle jag väldigt gärna vilja se igen!

Barnprogram:

* Fragglarna
* Dr Snuggles
* Lillstrumpan och Syster Yster
* Mupparna
* Hajk
* Björnes Magasin
* Fem myror är fler än fyra elefanter
* Professor Baltazar
* Skrotnisse
* Dårfinkar & Dönickar
* Den Vita Stenen
* Hummle & Dummle
* Smurfarna
* Ebba & Didrik
* My little Ponny
* Tommy & Jerry
* Solstollarna

Serier:

* Baby M
* V
* Miami Vice
* En röst i natten
* Zorro
* Falcon Crest
* Dallas
* Lilla Huset på Prärien
* Det var då
* Storstad
* Varuhuset
* Tre Kronor
* Svenska hjärtan
* Nord & Syd
* Goda grannar
* Teenage Mutant Ninja Turtles
* Stålmannen
* Batman
* Dr Quinn
* Sparvöga

Underhållning:

* Vem tar Vem
* 24 karat
* Kryzz
* Kvitt eller Dubbelt
* Tur i Kärlek
* Kär och galen
* Ringo
* Vi i Femman
* Lagt kort ligger
* Tutti Frutti
* Macken
* Ronny & ragge
* Nöjesmassakern
* En himla många program

Tutti Frutti (Visst var det ett toppen program 😉 )

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Skrotnisse går ju på TV nu 🙂 Brukar fastna där ibland *hihi* Vet inte riktigt tid o kanal för tillfället dock….

  2. Min mamma har köpt ett par sässonger av Lilla huset på prärien och Dr Quinn så jag har tittat på dem nu ett tag. Det är ju verkligen fina serier 🙂

  3. Hihi, riktig nostalgi att läsa dessa serier & program=)
    Goda Grannar kom jag ihåg att jag gillade jäte mkt, & Varuhuset..å Dallas så klart!
    Å 24 karat..å Vem tar Vem..det fanns mkt bra då! Mer än nu tycker jag..
    Men frågan är om man skulle tycka att dom var lika bra idag??=D

    Kramiz

  4. Verkligen gamla serier, har bara sett ett fåtal och bara hört talas om knappt hälften. Och jag har koll på allt bra inom media 😛


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

