Sunne vattenland

23 juli 2008 kl. 19:01 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Värk, känsligt | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , ,

Idag har det varit strålande väder, så himla skönt. Som jag skrev igår så tänkte vi åka iväg till Sunne Vattenland idag med dottern om det var fint. Så imorse vid 9 for vi iväg och kom inte hem förrens vid 19 ikväll. Vi kom dit ungefär 20 minuter innan det öppnade och då var det inte alls lång kö så vi fick solstolar och platser vid barnpoolen. Smidigt eftersom dottern bara vill vara där. Hon ville inte följa med och åka något, det var för läskigt! Vi badade, åt mat och fikade hela dagen. Jag har lyckats bränna mig idag och jag som bara har bränt mig 2 ggr i hela mitt liv, lyckas bränna mig på tre ställen också. Vänster arm, vänster sida av magen och vänster ben, ändå smörjde jag in mig med makens solskyddsfaktor som det är 30 på! Solen måste verkligen ha varit stark idag, jag som har en sån hy som tål solen väldigt bra annars. Verkar inte gå att ladda upp bilder nu så jag får göra det senare så ni får se hur våran dag har varit 🙂

Igår var ju jag och tog blodprov för att kolla blodsockret och idag ringde dom från vårdcentralen så jag blev ganska nervös till en början. Men sköterskan jag pratade med sa att de nu hade fått svaret på urinodlingen de tog då jag var in på jourmottagningen i lördagskväll och det visade på såna elaka bakterier så att det pencillinet jag fick då biter inte på dom bakterierna. Läkaren har därför skrivit ut ny pencillin som jag får hämta ut imorgon. Angående blodprovet sa hon att vid fastande prov som jag tog igår ska blodsockret ligga på under 6, mitt låg på 5,8 så jag ligger ändå under i alla fall. Men det är inte stor marginal. Hon sa att man får hålla lite koll på det regelbundet så att det inte blir värre! Känns i alla fall skönt att det just NU inte har utvecklats till diabetes.

Efter att varit ute i solen hela dagen idag så kommer jag nog att somna ganska fort och tidigt ikväll. Känner mig väldigt sliten faktiskt!

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

