Urinvägsinfektion och socker

20 juli 2008 kl. 11:17 | Publicerat i Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Ringde till sjukvårdsupplysningen igår då mina urinträngningar inte hade blivit bättre. Fick även ont i magen och jag fick en tid redan 1 timma senare på jourmottagningen. Det tar ca 20 minuter in till stan, men jäklar vad kissnödig jag var på väg in. Trodde jag skulle dö. Väl där fick jag springa in på toaletten direkt och kissa i en burk…trevligt. Efter att ha varit in till läkaren konstaterades det lite bakterier i urinen samt socker. Fick en tablett pencillin som jag fick ta redan där eftersom det hjälper ganska fort efter en tablett och idag ska jag åka och hämta ut fler tabletter. Känner faktiskt redan stor skillnad idag och det är så skönt!

Angående socker i urinen måste jag kontakta min läkare för att följa upp detta. Eftersom jag hade graviditetsdiabetes så är det väldigt stor risk att jag utvecklar diabetes så detta måste kontrolleras. Läste att ca 80-90% av kvinnor som har haft graviditetsdiabetes utvecklar diabetes inom 10 år…känns ju inte sådär jättekul måste jag säga!

Läkaren gjorde ju ett blodsockerprov som låg inom normal gräns men hon sa att en del läcker ändå ut lite socker och har därför lägre tröskel. Detta tyckte hon skulle kollas upp på mig hur jag ligger. Så imorgon får jag väl ringa till vårdcentralen!

Nej nu måste jag åka in till stan för att hämta ut pencillinet!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ojdå,låter inte alls kul…….Jag hoppas att du blir bra snart av medicinen nu då. Krya på dej kramar från mej!

  2. Men… varför kom inte min kommentar med då?????
    Var tvungen att öppna en ny sida…. hade visst kommenterad på tidigare inlägg…. host…
    Kram

  3. usch då!! hoppas du blir bättre snart och att de Inte är ngn diabetes… Kramar i fång

  4. Usch ja, hoppas inte det är diabetes. Hur mår du annars i kroppen nu? Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

