Sjösten och terassdörr

09 juli 2008 kl. 19:15 | Publicerat i Allmänt, Hem och inredning | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Största delen av dagen har gått till att åka runt och kolla upp terrassdörr och stenar. Inte det lättaste. Vi ska ha en dörr till altanen eftersom vi har glasat in den. Bredden på öppningen är 120 och vi vill ha en helglasad dörr, men det var inte alls lätt att hitta en som är relativt billig och som är såpass bred. De flesta dörrar är 90 eller 100 breda. Vi får se vad det blir, kanske det får bli en skjutdörr ändå…

Sedan har vi ju tagit bort rabatten utanför altan. Längst in mot altan lägger vi sten som vi har haft liggande i förrådet. Men stenarna räckte inte, utan fattas två stycken. Därför var vi på jakt efter vanlig dansk sjösten, men kruxet är att de stenar vi har lagt är 50*50 men vi hittade endast 40*40. När vi gav upp och åkte hem till svärföräldrarna så kom svärmor på att hon hade sett sten hos ett par bekanta så hon ringde dit. De sa att de hade såna liggandes så maken och svärfar åkte dit för att kolla och som tur var så var det precis såna i 50*50  så det var bara att vi tog med oss 2 st 😀

Idag kom min nya mobil också och även mitt nya simkort, så nu hela em och kvällen har jag suttit och knappat på den. Lagt in alla kontakter på nytt, provat att surfa på nätet, lyssnat på radion och hämtat hem lite ringsignaler. Jag skulle vilja ha lite MP3 låtar i mobilen också, någon som vet hur jag får tag på det? Någon bra sida på nätet?

Nä nu ska vi lägga dottern…see ya´!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag har ganska mycket låtar…. säg vad du vill ha 😉
    Kram

  2. Jag vill ha allt möjligt, vad har du för nåt? 😀


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

