Han tog trosorna

03 juli 2008 kl. 21:58 | Publicerat i Dottern Filippa | 1 kommentar
Etiketter: , , , , ,

Hela tiden oroar man sig för sitt barn och det blir inte bättre när de blir äldre. Den där oron kommer att hänga med även om de är 5 månader eller 50 år. Det är ens barn och då SKA man oroa sig för lilla minsta tydligen.

Men jag trodde aldrig att man skulle behöva oroa sig om pojke-flicka-som-utforskar-varandra än, jag menar dottern är ju endast 5 år. Eftersom hon är enda barnet så har jag inga erfarenheter eller kunskap om detta, så säg mig. Hur tidigt börjar barn att utforska varandra  genom tex lekar? Trodde i alla fall att det var i en högre ålder…eller hoppades väl kanske på det.

En kompis till dottern var här för ett tag sedan, han är ett år äldre än henne. De stack ut till lekstugan för att leka, inget konstigt med det eftersom de brukar vara där. Men så kom dottern in efter en stund och sa att hon bara skulle hämta nya trosor. Frågade varför, om hon hade råkat kissa på sig. Hon sa bara att hon ville ha trosor på sig för att hon inte hade några på sig. Vid det här laget börjar jag bli lite småirriterad för att hon inte talar om varför hon inte har trosor på sig, vill ju veta. Då säger hon att kompisen tog trosorna.

Att jag inte dog…(var ju helt oförberedd på det där) frågade hur han kunde ha tagit dom. Men det ville hon inte svara på. Frågade vart trosorna var nu. Hon säger att kompisen slängde dom i soptunnan…(?) Gick till framsidan där kompisen satt och började fråga ut honom. Men varken han eller dottern ville svara på vad de lekte eller varför han tog trosorna. Maken kom också och han kan väl vara lite mer bestämd och då märktes det tydligt på den här kompisen att de visste om att de hade gjort något som de inte fick göra egentligen. Men fortfarande var det ingen som ville tala om vad de hade gjort. Maken sa i alla fall högt och tydligt att sånt där vill vi inte vara med om här igen…

Så nu får man väl försöka ha lite mer koll när han och dottern leker….Phuuuu…

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Phuuu.. börjas det så tidigt?? Nog för att jag märkte tendenser till fjortisbeteenden på 10-12-åringar när jag jobbade på mellanstadiet, men detta har jag inte tänkt på…


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

