Uppdatering om kusinen

01 juli 2008 kl. 13:28 | Publicerat i Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Makens kusin som drabbades av blodförgiftning har nu flugits till Uppsala. Förhoppningsvis kommer han få bättre hjälp där och kanske kan de ta reda på vart boven till hela dramat ligger. Killen har också fått massa blåsor i huden och det behandlar man tydligen precis som brännskador och i Uppsala finns det ju experter på det området. De ska väl också besluta om de kroppsdelar som inte är okej, hur de ska göra och vilka delar som kommer att tas….

Samtidigt som den här kusinen kämpar för sitt liv så kämpar även min farbror mot cancern. Han har gett sig tusan på att han ska bli 50 år vilket han blir i augusti. Han har en sån kämparglöd så jag tror han kommer kämpa in i det sista och lyckas!

Fy farao för alla dessa hemska sjukdomar, jag har insett att jag kanske inte ska klaga för min värk och psykiska besvär när det finns så många andra som har det tusen gånger så värre! Men man kan inte alltid hålla humöret uppe jämt även om man skulle vilja…

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det är hemskt med alla sjukdomar… Det känns dessutom som om allt fler i ens närhet drabbas! Förra sommaren gick min ena morbror bort i cancer och nu strax innan midsommar gick J´s storebror bort, även han hade cancer.
    Man får nya perspektiv på livet…

  2. Jag beklagar din morbror och J´s bror. Såg annonsen i tidningen på J´s bror. Får jag fråga vad det var för cancer han hade? Ja man får verkligen nya perspektiv på livet!

  3. Jag känner igen mig alltför väl
    MAn har sin egna skit att tampas med, men så ställs allt p åsin spets när killens mamma får en hjärntumör, hans kompis tjej, 26 år och 1,5 årig dotter, får också en hjärntumör… Usch, det känns så orättvist! Kan inte människor bara få vara lyckliga?

    Perspektiv ja verkligen. Men kasnek är det det vi behöver för att kunna vara lyckliga.
    Jag vet då att jag har genom mitt äntlligen hittat en lycka som ger mig tillfredställelse varje dag. Kanske får jag tacka mina svåra år för det, så jag vet vad det är som händer mig…


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

