Bästa och sämsta covern

23 juni 2008 kl. 21:09 | Publicerat i Musik | 7 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

Läsarna av tidningen Total Guitar tycker att tidernas sämsta cover är Celine Dions version av Ac/Dc låt You shook me all night long. Tidningen kallar tom låten för en ”kränkning av musiken”. Aftonbladet har listat några av de bästa och sämsta covers.

Enligt mig finns det många bra covers och här kommer några:

Tomas Andersson WijEvighet

Maia HirasawaThe Worrying Kind

Sofia KarlssonFlickan och kråkan

Johnny CashOne

Frida SnellBullet with Butterfly Wings
SatorOh mama
Guns N RosesLive and let die
BrolleEn blues för Fatumeh
Johnny CashHurt
ImperietMärk hur vår skugga

Också finns det säkert hundratals till… 😉

Vilka covers tycker du är bäst?

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag vill lägga till Iron Maiden – Doctor Doctor (UFO) till listan av bra covers.

    Undrar varför inget av apocalypticas covers är med…

    Till dåliga covers kan vi tillägga Cradle of Filth – Hallowed be thy name (Iron Maiden)

  2. jag kan också tillägga Chris Cornells version av Billie Jean

  3. Jag måste helt ärligt säga att den bästa covern jag någonsin hört, ligger ingen mindre än Johan Johansson bakom. Låten är Öppna Dörrar Och Gästfrihet (http://youtube.com/watch?v=8skMOQ7MvuE), och orginalet är komponerat av den fantastiske Ron Mael, den ena halvan av Sparks (http://youtube.com/watch?v=OSBNE9qnLaI). Tycker iaf jag. 🙂

  4. Jaaaa, Cris Cornell- Billie jean!
    Jag kan skicka den till dig Terese, om du vill höra!!!! =)

  5. Ja gör det Marie!

  6. Det finns många mysiga, jag älskar dock Johnny Cash – Redemption Song, likaså One, riktigt grymma covers av en av de största någonsin 🙂

  7. keep skin care

    Bästa och sämsta covern | En inblick i mitt liv


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

