En vecka kvar

22 juni 2008 kl. 09:56 | Publicerat i Dottern Filippa, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

En vecka kvar som heltidssjukskriven, sedan kommer jag stämpla/söka jobb på halvtid. Känns riktigt riktigt nervöst, men ändå ganska bra måste jag erkänna. Det känns skönt att det blir lite andra saker i tillvaron att ägna sig åt. Det enda jag oroar mig för är hur jag kommer att klara av ett eventuellt jobb? Men jag måste ju försöka och går det inte, så går det inte. Då får jag ta tag i det då!

Imorgon ska jag ta och ringa till kommunen angående jobb som personlig assistent, får redan nu börja träna mig mentalt på vad jag ska säga och sådär. Hatar ju som sagt att ringa till okända människor! Måste också till veckan ta mig till ”jobbet” på folktandvården, måste ha ett papper påskrivet av chefen och sedan vill jag ju tacka för mig och säga hej då till alla vilket också känns lite jobbigt. Men för att jag ska må bra så måste jag ta mig dit för att avsluta det hela.

En vecka kvar är det också tills jag börjar ta en hel tablett Citalopram. Det har känts ganska så bra hittils att ha börjat med dessa även om det har blivit en liten nergång och en massa biverkningar som illamående, klåda, utslag, svallningar och darrningar. Men jag börjar nu tro att det ska bli bra så småningom vilket jag inte har känt på väldigt länge!

Men att ha min underbara familj hos mig betyder så himla mycket…shit vad jag älskar dottern och mannen, de är helt underbara och vad skulle livet vara värt om jag inte hade dom hos mig?

Mmmm…. 😉

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej Terese!
    Vi är i så samma situation du & jag!
    Jag började ju arbeta för q månad sedan, då jag bröt min sjukskrivning Helt efter 8 år.
    Hade inget val, som du vet & jag var med skit nervös, ja jag mådde piss ett tag..
    Men vad bra det gått!!
    Får troligtvis anställning där i augusti, jag vet att du klarar det!
    Som du säger, man måste ju testa för att veta..och dessa OM
    Ja då tar vi dem när det kommer..inte INNAN!

    Jag håller tummarna för dig & vet att du klarar det galant!
    Ta varje dag för vad den är & se inte längre fram än så

    En stor kram till dig!

  2. Jag har också kronisk värk o jag brukar äsga detsamma,vad jag skulle gjort utan min familj?
    Din dotter ärr jätte söt:)
    Jag hoppas att det går bra för dej att ringa samtalen o sådär!Lycka till med jobbet!

  3. Linda: Är jätteglad för din skull att det har gått så bra att jobba, jag hoppas det kommer kännas lika bra för mig när jag väl kommer ut. Tack så mycket för tumhållningen och Lycka till själv med jobbet! Kram

    Malin: Tack så mycket 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

