Knepig känsla

18 juni 2008 kl. 07:46 | Publicerat i Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Jag är helt sjukskriven fram till 29 juni, efter det blir jag halvtidssjukskriven fram tills skolan börjar den 18 aug. Det är en mycket konstig känsla som har infunnit sig, helt plötsligt ska jag börja stämpla och söka jobb som jag säkerligen inte kommer att klara av pga värken. Har ju varit helt sjukskriven i snart 4 år, innan det var jag mammaledig i ett år. Innan mammledigheten arbetstränade jag lite grann så jag har inte jobbat på riktigt på många år! Inte konstigt man har ångest, livet förändras ju en hel del snart. Jag borde ha fått den här rehabiliteringen från FK mycket tidigare än jag fick, då hade jag kanske inte behövt vara hemma så många år…

Hade ett sista avstämningsmöte med arbetsförmedlingen igår, FAROS avslutas sista juni och min arbetsträning avslutas redan nu eftersom jag inte har klarat av att vara där på flera veckor pga min depression. I och med att FAROS avslutas och jag snart kommer att stå på arbetsmarknadens förfogande kommer jag få en ny handläggare. Handläggaren nu är då tvungen att skriva en utförlig rapport till den nya handläggaren om mina funktionshinder och vad det är jag klarar av och inte klarar av. Jag måste också stå på 3 olika yrkeskategorier i mitt sökande, inte det lättaste eftersom det inte är många jobb jag klarar av. Men helt beroende på vad det är för jobb så satte vi yrken som Personlig Assistent, Lokalvårdare och Undersköterska på listan.

Fick också tips på att ringa till kommunen och ta kontakt med en enhetschef inom personlig assistent. Redan förra veckan så var det kris på vikarier tydligen och de tyckte jag skulle ringa och höra i alla fall. Hmmm..har aldrig jobbat som personlig assistent och vet ju inte alls om jag klarar av det. Men som sagt, måste ju ändå göra ett försök. Går det inte så går det inte.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. ge aldrig upp för med posivitet så kommer man längre. Personlig assisten behöver man inte ha någon kunskap verkar det som. En vän till mig vars dotter fick n förvärvad hjärnska och pga av detta fått en personlig assistent, har fått byta ett flertal ggr. Tyvärr så verkar det som om vem som helst får bli personlig assisten, ledsagare. Trots allt tycker eller tror man att dem skall ha någon utbildning då dem har ett jättevikitigt arbetet och skall verkligen finnas där för brukaren som det heter.

  2. Svar; ja låten är riktigt bra 🙂
    hoppas det går bra med jobben o altl!:)

  3. Hej!
    Jag har gjort en utmaning & jag utmanar nu dig om du vill!
    Den finns på min blogg
    Kram

  4. Hua jag är livrädd för att bli utförsäkrad och jag hade ju velat haft min rehab. tidigare med… man ska vara bra stark för att orka med all s*** man får stå ut med eller hur?? Hoppas ni haft en bra helg. Kram C


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

