”För vi har tagit studenten”

12 juni 2008 kl. 19:27 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 2 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Idag åkte jag och dottern iväg på min kusins studentexamen, tänk att hon har blivit så stor! Ser henne fortfarande som den där lilla kaxiga flickan som hela tiden styrde och ställde med alla 🙂 Tur med vädret hade vi också, men så fort solen gick i moln blev det iskallt. Åkte hem till kusinens familj efteråt och fick god mat och fika. Att se alla glada studenter är alltid roligt en sån här dag, men den största höjdpunkten idag var ändå när kusinens mamma, min moster alltså ramlar på ändan i hallen. Det såg himla roligt ut, skadeglad som jag är 😉 Allt gick bra med henne i alla fall och hon bröt sig inte som tur var!

Fick se kusinens betyg också och kan bara konstatera att det inte är så konstigt att hon hoppat över en klass, egentligen skulle hon ha gått ur nästa år. 3 ämnen där hon hade endast G och resten VG och MVG, mestadels MVG! Lite bättre än när jag gick ur för 11 år sedan det…Det är en sak man ångrar såhär i efterhand, att man inte lade ner sig mer i skolan.

Den här läckra Mercedes körde kusinens bröder hem sin syster i, det vore inga fel att ha en sådan!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja det är konstigt hur små kusiner plötsligt tar studenten! 🙂 Förra året var jag på en av mina yngsta kusiners studentuppvaktning och det kändes lite underligt. Jag ser henne fortfarande som det lilla busfröt som snart skulle börja skolan och nu är hon plötsligt vuxen med sambo, jobb och allt som hör till.

  2. Vilken underbar söt dotter du har, lik dig!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

