Har äntligen tagit det där steget…

10 juni 2008 kl. 10:09 | Publicerat i Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Nu är det gjort, nu har jag äntligen tagit steget. Jag svalde nyss första tabletten av Citalopramen, alltså de s.k lyckopillret. Jag gjorde det med blandade känslor. Vill egentligen inte stoppa i mig en massa tabletter igen, vet inte vad de gör med min kropp egentligen. Känns konstigt att med hjälp av dessa tabletter sätter mitt psykiska tillstånd i balans. Vad gör dom med min hjärna egentligen eftersom man konstigt nog mår bättre av tabletterna efter en tid?

Är fullt medveten om att jag kommer att må uselt de första två veckorna, kanske tom längre eftersom jag kommer att öka dosen ytterligare om en vecka. Vet inte om jag klarar av att må så mycket sämre än vad jag gör nu. Men på något konstigt vis så gör man ju det ändå, frågan är hur länge man orkar? Jag hoppas innerligt att tabletterna ska hjälpa mig även den här gången, visserligen knaprade jag tabletterna i ett års tid sist. Jag kommer att äta dom fram tills jag blir gravid och det vet jag ju inte riktigt när det blir, det kan bli nästa månad och det kan bli nästa år. Men tills dess kommer Citalopramen finnas vid min sida!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Bara du mår bättre och förblir bra.

    *styrkekramar*

  2. Ett bra beslut!!!
    Hoppas du piggnar till fort!!!!
    KRAM!

  3. Mycket bra beslut!!!! Du vet ju att jag äter och är glad att jag gör det, hade inte klarat mig utan dem. Har fått näsan ovanför vattenytan nu. Skönt! Stior kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

