Skottdrama i lilla Grums

09 juni 2008 kl. 20:47 | Publicerat i Nyheter | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , ,

Imorse när jag satt i bilen på väg till Grums för att hälsa på en kompis som nyligen flyttat dit får jag höra på radion att det hade varit ett skottdrama igårkväll, just i den lilla orten Grums som har ca 9300 invånare. Eftersom jag tyvärr växte upp där och har mina föräldrar och släktingar kvar där så vart det en självklarhet att jag höjde radion för att ta till mig informationen. Nyfiken som man är så kan man ju inte låta bli att grubbla på vem den mördade killen är eftersom han tydligen var i min ålder. Men eftersom rykten sprider sig snabbt så lär jag väl snart få reda på vem det är….

”Skottdramat inträffades på söndagkväll i centrala Grums vid 22 tiden. Sju till åtta män satt och spelade poker på en illegal klubb, belägen på bottenvåningen av en villa. Då stormade beväpnade män in och började skjuta. En man i 30 årsåldern dödades och en man i 43 årsåldern skadades svårt och vårdas nu på IVA på Centralsjukhuset i Karlstad.

Två män anhölls sedan på måndagmorgon skäligen misstänkta för mord och försök till mord. Det rör sig om två män, en 45 åring och en 18 åring som båda bor i Karlstad. De är också kända av polisen sedan tidigare.”


Bild från aftonbladet.se

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Enligt ryktet i hålan här så har både den skadade och den äldre av de som är gripna företag i Grums. Den gripnes företag är stängt sedan händelsen. Utlänningar.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

