Kan inte styra min egen kropp

26 maj 2008 kl. 18:54 | Publicerat i Värk, känsligt | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Jag kryper snart ur mitt eget skinn, hjärtat slår sig snart ut genom bröstet, huvudet exploderar snart i tusen bitar , det molande illamåendet förvandlas snart till att jag måste spy, tårar ligger strax bakom ögonen och bara väntar på att falla. Jag faller snart ner i koma eller ännu mer drastiskt. Dör.

Jag avskyr detta, försöker att ignorera. Spänner kroppen så mycket det bara går för jag tror att det är det enda som hjälper mot att något utav det ovanstående kommer att ske. Klarar inte av min egen kropp, den har tagit över min vardag så jag varken orkar tänka eller agera som jag vill. Den fysiska smärtan tog över hand för längesedan. Det kan jag ta. Men den psykiska delen hade jag gärna velat tagit hand om själv. Obehagligt när man verkligen försöker trotsa tankarna och känslorna och det inte funkar. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen?

Att aldrig vara glad är frustrerande, vill så gärna känna glädje och lycka. Vill känna att livet leker och det mesta är roligt. Men det är bara svart. Försöker se ett ljus någonstans där framme, men fortfarande är det bara svart.

För att man ska kunna gå vidare och må bättre ska man kolla upp saker som man kan förbättra eller förändra. Man ska hitta roliga saker att göra. Man ska ta reda på vad meningen med livet är. Men vad är då meningen med MITT liv? Dottern naturligtvis och maken såklart, men sedan då? Det tar stopp där.

Faaaan, jag måste inse att jag behöver börja med mina såkallade lyckopiller igen. Det var det enda som hjälpte sist. Men vill inte……

 

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. STOOOOOR kram!!!!!
    Låter helt klart som om det skulle va värt att äta lite piller en period, när du mår så himla dåligt!!!!
    hoppas det vänder snart!!!!!
    Kram igen!

  2. Tack för kramen Marie!!

  3. Jooo börja NU. Du vet att du kommer må bättre. Jag är sååå glad att jag tog steget och äter de nu. Hade aldrig orkat annars. Känner dig inte men skickar en stor kram och kan bara säga att jag vet hur det är och det är för j-vligt!! KRRRRRRRRAAAAAAAAAM

  4. Issevisse: Tack så mycket för kramen! Ja jag har bestämt (och lovat min man) att börja nu. Måste det för att må bättre. Vad äter du för tabletter och hur stor dos? Sist jag åt så tog jag Citalopram, 2 tabletter om dagen. Kommer ta dom nu också, men börjar med en halv tablett. Kram på dig!

  5. Jag äter Setralin (verksamma ämnet i Zoloft mm. De är bra för de flesta går inte upp i vikt av dem. Men det är ju SÅ olika) 50 mg om dagen nu men ska öka snart.. Jag hade inte klarat mig utan dem. Hoppas du mår bättre nu.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

