Förbjuda fotografering på offentlig plats

22 maj 2008 kl. 16:13 | Publicerat i Nyheter | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Jag älskar att ta kort på min dotter, försöker att ha med mig kameran så fort vi ska göra någonting. Kort är något som är värdefullt för mig. Men nu kanske man inte ska kunna få fota på allmän plats, för fotar jag tex dottern när hon sitter i en karusell på Liseberg så kanske det är ett antal barn som kommer med på bilden? Det går ju inte.

Hade jag varit med om det som hände Dan Benchetrit så visst hade jag varit fly förbannad på gubben som fotade. Men också på min dotter. Dels för att ska man fota enbart på ett barn som man inte känner så ska man först fråga föräldern om lov anser jag. Sedan hade jag varit arg på min dotter som pratar med främmande gubbar och som ställer upp på att fotas….

Visst är man hela tiden orolig för att något ska hända dottern, men att gå och vara rädd och orolig hela tiden blir man galen utav. Det enda man kan göra är att verkligen förklara för sina barn vad som gäller, mer kan man inte göra.

Snart får man väl inte krama och pussa på sitt eget barn på en offentlig plats heller…

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Nej, varför skulle föräldrar få krama och pussa sina egna barn? Föräldrar kan ju också vara pedofiler…

    Jag förstår att Dan (killen i Aftonbladet) är rädd, men han måste ta hand om sin egen rädsla och inte låta den gå ut över andra. Som hans inlägg så sorgligt visar drabbade nu hans rädsla både hans barn och mannen som fotograferade.

    Rädsla är svårt. Ofta är den stark och starka känslor får många människor att tro att de har rätt. Och de får lätt med sig andra så det gäller att se upp. Bromsa helt enkelt.

  2. Leo: Håller helt och hållet med dig!

  3. Dan ska gå och köpa sig detta omedelbart: http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=82430

  4. […] varför, Rulle & Rubbe, Anne Björnström, Tre Amigos, mkv, Högerkonspiration, Sleepless-bot, Terese, Septemberhäxan, Stackars Sverige!, Wake up!! – Time to DIE!, WitchBitch, Fade to Ghey, Mellan Eld […]


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

