De unga modebloggarna

21 maj 2008 kl. 20:42 | Publicerat i Allmänt | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Visst är jag intresserad av mode, men inte i den bemärkelsen att jag vill gå in på bloggar för att läsa och titta på dagens outfit eller liknande. Hade man varit 17 år och bloggat om mode så hade man kunnat tjäna mycket pengar på sin blogg. Som tex Blondinbella (Isabella Löwengrip) och Kenza, (Kenza Zouiten) det är två tonårstjejer på 17 år som säkert tjänar minst 30-40 000 kr i månaden på sina bloggar. Blondinbella är Sveriges mest lästa privata bloggare och har 110 000 unika besökare i veckan medans Kenza som ligger två har 72 000 unika besökare i veckan.

Ebba Von Sydow, chefredaktör på Veckorevyns webbtidning säger:

Modebloggarna sammanfattar drömmen för unga tjejer – bli känd, tjäna pengar, bli chefredaktör över din egen modetidning, samtidigt som du får visa upp dig själv. Om man tittar på unga tjejers önskelista i livet är det den typen av sysselsättning som ligger överst. Det är kreativt, det handlar om att marknadsföra dig själv och samtidigt tjäna pengar på det”.

Nä avundsjuk är jag då inte, jag trivs med min lilla blogg här. Inte känna press på att man MÅSTE skriva 10 inlägg om dagen om bara mode. Det som är lite synd tycker jag, är att modebloggarna tar upp så mycket uppmärksamhet när det egentligen finns så mycket annat som borde uppmärksammas mer.


Bild från Di.se

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

