Ta en tajmout

18 maj 2008 kl. 16:54 | Publicerat i Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Visst  skulle man vilja ta en lång tajmout ibland? Jag skulle vilja göra som tjejerna i filmen The Holiday. Byta bostad med någon som bor långt härifrån. Bara jag. Det skulle vara skönt att byta miljö, inte ha några måsten eller krav. Bara vara för sig själv och rensa tankarna riktigt ordentligt. Men det skulle inte funka för min del, jag har en familj att tänka på och som jag vill vara hos. OM jag inte hade haft varken barn eller make så hade jag nog inte tvekat, iofs är jag ganska feg. Men jag skulle nog kunna göra det om man mår så dåligt som jag gör nu.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Förstår dig så väl!
    Tanken har slagit mig så många gånger… Att bara få vara…
    MEn det var det där med familj och vardag som trycker på.

  2. Åh vad det lät underbart!!! Var skulle du vilja åka då? Själv så skulle jag nog vilja åka någonstans långt bort så att det inte var så lätt att vända hem igen om det blev för jobbigt, har man åkt så har man ju gjort det av en anledning och då är det lika bra att ta i rejält så att man verkligen får vara i fred och klara ut saker o ting på egen hand. Jag skulle nog åka till Australien eller Nya Zeeland 🙂 Jag skulle ju kunna göra det men vet inte om jag vågar……

  3. Emma: Ja som du säger så vill man nog åka någonstans dit man inte har så lätt för att återvända hem. USA eller Australien låter himla bra. Bara få vara där, utan att göra värst mycket. Bara sola, läsa och lyssna på musik!

  4. Usch o fy att du mår så dåligt…
    Inte riktigt samma sak, men jag lämnade ju min hemort o flyttade upp hit till min kärlek för ett år sen snart.
    Det var svåra val jag fick göra, eller ETT svårt val.
    Min dotters pappa ville inte låta henne flytta med mig så hon bor kvar där & är hos mig varannan helg o på loven..visst har det varit tufft!! OTROLIGT!
    Men jag har vunnit så otroligt mkt på det, fått nya vänner..ja ett helt nytt liv..
    Jag hade inget liv där jag bodde förrut, annat än när min dotter var hos mig..
    Absolut prykiskt mår jag mkt bättre nu!!

    Känns som att jag gjorde rätt ”val” för att börja må bra själv & starta upp ett nytt liv.

    Ja en liten förklaring i korthet…kan inte gå in på det mer såhär..


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

