Varför bloggar du?

16 maj 2008 kl. 09:45 | Publicerat i Allmänt | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , ,

Varför bloggar man egentligen? Varför gör just du det?  Bloggar du om något speciellt ämne och varför just det?

Vi gör det ju av olika anledningar , vissa kanske vill dela med sig av sina budskap eller sina känslor för olika saker. Min anledning till att jag bloggar är att jag verkligen gillar att skriva. Jag har alltid varit fascinerad av skrivande och skrev som yngre dagbok nästan varje dag så jag har många dagböcker liggandes här hemma. Under graviditeten med min dotter så gjorde jag en hemsida och började då dokumentera hur graviditeten fortskred. När dottern föddes fortsatte jag sedan att föra dagbok för att andra skulle få ta del av hur min dotter utvecklades.

Att skriva dagbok och reflektera över vad som har hänt, vad som ska ske och lite hur man känner tror jag är bra terapi för mig och har alltid varit. Har mycket som etsar fast i huvudet och mycket som inte kommer ut så jag behöver få ut all skit (och positiva saker också för den delen) på nåt sätt. Den första bloggen jag började med var för några år sedan då min ångest och depression var som värst. Det blev början till terapin och min man fick även läsa hur jag mådde varje dag då jag har lite svårt för att prata i ord om hur jag mår. När jag äntligen mådde bättre från ångesten så kände jag att jag ville förnya mig, jag ville ha en blogg som hade lite mer positiv energi, därför startade jag den här bloggen.

Jag har egentligen inget direkt ämne som jag skriver om, utan det blir lite om allt möjligt. Bloggen beskriver nog hur allsidig jag är i allt tror jag!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Intressant! Det är alltid intressant att läsa om varför andra bloggar 🙂
    Ska svara på dina frågor lite senare idag. Roligt 😀


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

