Assisterat

30 april 2008 kl. 12:36 | Publicerat i Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Igår var migränen ett faktum, men jag var ju beredd på det eftersom jag kände av huvudvärken redan på måndagkväll. När jag var på jobbet igår kände jag hur det började rinna i näsan och huvudvärken blev sådär sprängande på höger sida samtidigt som jag blev illamående. Precis som det brukar bli strax innan migrän bryter ut. Tog två stycken panodil för att se om jag orkade med dom 2 sista timmarna som var kvar. Som tur var så hjälpte det lite i alla fall så jag stod ut.

Eftersom jag inte har några migrän tabletter kvar här hemma så var jag tvungen att åka till apoteket och köpa nåt annat än panodil för migränen eftersom det var omöjligt att få tag på läkare och få Imigran utskrivet. Jag kom hem med tabletterna Eeze, tog två stycken och gick sedan och vilade. Dottern fick åka till farmor och farfar en stund under tiden jag vilade lite. Sedan på kvällen kändes det faktiskt lite bättre.

Idag har jag varit på jobbet igen, men var på kliniken istället för skolan. Har bestämt nu att tisdagar och fredagar ska jag vara med tandsköterskan på skolan. Onsdagar ska jag vara med och assistera tandläkaren och torsdagar är jag med tandsköterskan på kliniken då hon tar emot mindre barn.

Så idag fick jag vara med och assistera hela tiden, var lite kul faktiskt. Men svårt, hade en tandsköterska bakom mig hela tiden som talade om vad jag skulle göra och skickade mig grejer som jag sedan skickade vidare till tandläkaren.
Det roliga är att hos den första tandläkaren jag var hos är lite mer tystlåten. Säger inte så mycket och berättar inte vad det är vi gör. Medans hos den andra tandläkaren jag var hos pratar hela tiden, så fort han berättar nåt så är det väldigt utförligt och han kan prata om det i minst 5 min. På det sättet är det ju bra, för jag lär mig ju väldigt mycket av det. Men jag vet inte, kan bli lite jobbigt ibland också 🙂

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. ÅÅh fy farao för migrän – en go vän till mig lider av det så jag förstår hur jobbigt det kan vara! Hoppas att du mår bättre nu!

    Moment 22 – http://www.momenttwentytwo.wordpress.com

  2. Vad kul att du fått vart med o assisterat!! Ja de är ju jätte jobbigt med migrän.. Du har aldrig prövat nässprayen på apoteket för 198 kr?! som är för migrän.. hoppas du mår bättre nu kram

  3. Hej på dig,
    Det är inget trevligt alls med migrän, jag lider också av det men jag har faktiskt aldrig använt migrän medicin för det, vet inte varför har aldrig blivit av, använder alvedon, meditation och annat hemkok..*L*. Hur länge har du haft migrän? Min blev bättre när jag fick barn, men nu de sista halvåret har det kommit tillbaka igen..

    Önskar dig en trevlig helg!!
    /IKA

  4. Hmmm… – Apropå migrän – så har en ca 55-årad bekant till mig haft migränanfall sedan 20-årstiden 1-2 ggr per vecka. Under dessa ca 25 år försökte hon med ALLT – både skolmedicinskt och annat – utan att hon fick någon bot för sin svåra migrän. För ca tre år sedan började hon regelmässigt dricka mer än 6 dl Donat per dag – och efter ca 3 månader hade migränanfallen minskat till 1-2 per månad. Efter ytterligare 3 månader var hon helt befriad ifrån ALLA sina migränbesvär + att hon fick livsenergi för att ge sig på en för henne helt ny yrkesroll – som chef för Cassels varuhus i Göteborg.

    Gissa vad hon fortfarande gör dagligen ?

    Ifall Du är intresserad så kan jag ordna en emailadress till henne åt Dig, kanske…

    Ha det… 🙂 /önskar magnesium-vännen Josef

    PS. Mer om migrän och magnesiumintag finner Du på
    http://josefboberg.wordpress.com/2008/04/13/mg-brist-stress Dock – det mest VIKTIGA av alla livsmedel är ju vatten ! ! ! Mer om det på
    http://josefboberg.wordpress.com/2008/04/17/kranvatten-livsmedel DS.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

