Gratis stolar

21 april 2008 kl. 08:27 | Publicerat i Hem och inredning | Lämna en kommentar
Etiketter: , , , , , , ,

Har inte haft tid eller ork att blogga under helgen. Det har varit trädgården, 30 årskalas, nätverksmöte och sol som har lockat istället!

I fredags var vi iväg och kollade på utemöbler till våran öppna altan på baksidan, vi åkte till olika ställen men bestämde oss till slut för en möbel i Teak/Aluminium. Ett ganska så stort bord med 4 positionsstolar för 4800 kr. När vi väl hade pratat med säljaren om vad vi skulle ha fick jag en lapp som jag skulle gå till kassan med för att betala. Gjorde det och sedan åkte vi med bilen till baksidan där säljaren stod och väntade på oss. Svärföräldrarna kom förbi eftersom de ändå var i stan och lastade in lite i deras bil också. Säljaren kom först med bordet och svärmor säger: Får vi se om vi får plats med stolarna i våran bil också
Säljaren säger då: Jaha, ska ni ha stolar också och skrattar.
Jag säger då: Ja och 6 stolar också vet du!  Samtidigt som jag ler stort.

När han kommer tillbaka kommer han med 6 stolar och vi sa ju ingenting förstås! Men lite smått dåligt samvete har man ju nu…Men jag förstår liksom inte heller, vi bestämde ju från början 4 stolar. Han hade tom kvittot i sin hand när han kom med alla saker och sedan fick jag tillbaka kvittot så jag förstår egentligen inte hur han kunde missa att vi bara skulle ha 4 stolar?

Jaja..maken var glad i alla fall eftersom han tyckte möbel var alldeles för dyr. Men nu fick vi ju 2 extra stolar med för 650 kr/styck så då vart det en ganska bra affär ändå 😀

Igår när vi skulle sätta ihop möbel märkte vi att vi hade fått fel stolar!!! Som tur var, så var det inget fel på dom stolarna vi fick. Dyrare var dom också, tror att de kostade i alla fall 850 kr/styck…Så inte nog med att vi fick gratis stolar, vi fick ännu dyrare gratis stolar på köpet!

Får se om jag kan få till en bild på det sedan!

Kommentera »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

