Tröttis till dotter

09 april 2008 kl. 10:59 | Publicerat i Dottern Filippa | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Min dotter är nog väldigt lik mig, hon skulle kunna sova hur länge som helst på morgonen. Att sova till 10 är inga som helst problem för henne trots att hon kanske lägger sig mellan 20-21. Så när hon ska upp till dagis så får man alltid väcka henne vid 8. Nu när jag arbetstränar och jobbar fm så börjar jag kl.8 och då måste hon vara på dagis till kl.7.30 och fatta vad trött hon är varje gång jag väcker henne vid halv 7!! 😀
Det roliga är att hon blir så sur och irriterad också när man väcker henne (också lik mig)…Inte för så länge sedan när hon sov hos sin farmor och farfar sov ju även den äldre kusinen där och han väckte henne ganska tidigt. Hon vart jättesur, det gick inte att prata med henne. De skojade och hade sig, men hon rörde inte en min där hon låg i sängen 🙂 Alla barn i hennes ålder är alltid uppe i ottan, men inte hon!

Imorse väckte jag henne vid halv 7 och det var ingen hit! Hon tittade upp på mig med sina stora mörkbruna ögon, gnällde lite också drog hon täcket över huvudet. Jag drog bort täcket och försökte pussa på henne lite och sa att hon skulle upp nu. Men det ville hon ju absolut inte för det var ju så skönt i sängen. Till slut fick jag bära upp henne och jag tror hon gnällde minst 15 min efter jag hade bärt upp henne att hon var så trött och att det var mycket skönare att ligga i sängen och sova! Sedan försökte hon flera gånger gå till sängen för att lägga sig…skitungen!

När jag hade klätt henne så sa hon: Varför ska jag bara ha rosa kläder på mig idag?
Utan att jag tänkte på det så blev det rosa strumpor, rosa byxor och rosa tröja, jag sa till henne att det bara blev så. Då sa hon: Men jag vill inte bli kallad den rosa flickan! :mrgreen:
Jag frågade vad hon menade med det?  Då stönade hon bara och sa Jaja också gick hon iväg och satte sig i soffan. Jag var som ett frågetecken och blev också lite full i skratt! Det var nog en alldeles för tidig morgon för den lilla damen.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. jag förstår hennes önskan att ligga kvar i sängen =) jag är precis likadan själv.

    har trillat in på en sida som kanske kan vara något att kolla in, http://www.readspeaker.com/home/Sverige/Kunder/

  2. Oj, tänk om mina barn kunde va så
    *drömmer mej bort*


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

