Barn med sin egen pappa

07 april 2008 kl. 08:53 | Publicerat i Nyheter | 13 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Man slutar aldrig förvånas av saker och ting! Idag när jag gick in på aftonbladet så fick jag läsa om ett par i Australien som fick sitt andra barn tillsammans för 10 månader. Pappan till barnen, John är 61 år och mamman, Jenny är 39 år. Inget konstigt med det, men nog är det konstigt att detta par i själva verket är far och dotter. John är alltså både pappa och morfar till de här barnen och pappa till Jenny!

Pappa John lämnade familjen när Jenny endast var 1 år gammal, 30 år senare återförenades dom och då slog kärleken till tydligen. De kunde inte motstå varandra. Båda var gifta på var sitt håll då de träffades men de skiljde sig snabbt därefter och flyttade ihop. Jenny blev gravid och de fick en son som dog 4 dagar efter födseln. Nu har de alltså fått sitt andra barn, en dotter som är fullt frisk.

I tv-programmet 60 minutes berättar Jenny att de bara vill ha lite resepekt och förståelse och enligt psykologer så kan det här paret vara ett exempel på ”genetisk sexuell attraktion”.

Jag förstår verkligen inte, hur kan dom tro att de ska får respekt och förståelse av andra? Ärligt talat så äcklas jag utav det, det är ju för fasiken incest!


Bild från aftonbladet.se

13 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Men fy fan vad äckligt!!!

  2. adoptera stackars ungen och släng in ”föräldrarna” in i fängelse för livstid!!!!

  3. Förutom barnfödandet så kan jag inte se något fel i det hela.
    Det handlar ju om två vuxna individer som bör äga rätten att själva bestämma över sina liv och över sina kroppar.

  4. Det är ju bara så vidrigt. Vadå respekt? Vadå förståelse? Det kan man faktiskt inte begära om man begår incest, och dessutom skaffar två barn medvetet. Ok om de inte vetat om det från början men nu när de visste!!! Sjukt äckligt. Eftersom min biologiska pappa försvann när jag var liten, lustigt nog just till Australien, så har jag faktiskt haft den tanken många ggr att jag inte vet om en eventuell halvbror finns därute. Det är en läskig tanke faktiskt. Men jag tror att jag kommit undan faran denna gången, sambon härstammar från Estland och Stockholm, jag från Göteborg… 😀

  5. Borde finnas mer vetenskaplig forskning om vad konsekvenserna blir, skulle det visa sig att det inte leder till några större genetiska konsekvenser, är det verkligen så att det blir en sämre avkomma? stämmer det inte, så kan jag objektivt inte hitta några invändningar. Subjektivt är jag lite kluven, men dömer inte ”paret”. Men subjektivt tycker jag nog dom ser lite konstiga ut i alla fall.

  6. Skulle förresten blivit riktigt intressant om ”mamman fått en son” och sen kanske hon haft barn med sonen i sin tur. Hade nästkommande barn blivit friskt?

  7. […] Barn med sin egen pappa Man slutar aldrig förvånas av saker och ting! Idag när jag gick in på aftonbladet så fick jag läsa om ett par i Au […] […]

  8. *ryser* ursh…snacka om incest

  9. Björk: Visst är de två vuxna individer och vill de vara tillsammans så får de väl vara det, men de ska ändå inte räkna med försåelse och respekt när de skaffar barn tillsammans. Vill de så gärna vara tillsammans så kanske de i alla fall inte skulle vara så egoistiska och skaffar barn!

    Jenny: Det där har jag också tänkt på många gånger, jag är själv adopterad och jag vet ingenting om mina biologiska släktingar. Tänk om jag någon gång i själv verket har haft ihop det med min hel/halv bror? Usch bara den tanken får mig att kväljas! Nu tror jag ju inte att det har hänt, men ändå..

    ES: Ja det där kan man ju försöka reda ut lite mer vad konsekvenserna egentligen blir genetiskt. Ganska intressant om man tänker efter.

  10. Fyyy fan va äckligt!

    Mycket kan jag förstå men detta är för mej helt oförståerligt!
    Incest är det abslout sjukaste som finns!
    Men att gå steget längre och skaffa sig två barn är så vedervärdigt att jag saknar ord!

    Klart att det blir inavel med defekter om man bara skaffar barn med släktingar!
    Det är bara att kolla utåt i världen där vissa folkgrupper hellre gifter sig med släkten då det är lättare och för att slippa bråk olika släkter emellan!
    Mycket missbildande barn blir det… Stackars ungar!

    Näää respekt eller förståelse kan dom inte begära!

    Ha det gottis!

  11. […] Barn med sin egen pappa Man slutar aldrig förvånas av saker och ting! Idag när jag gick in på aftonbladet så fick jag läsa om ett par i Au […] En inblick i mitt liv […]

  12. MM är det bara inte för vidrigt? men man måste ju medge att nåt fel i hjärnan måste det vara. För hans dotter borde ju fatta att det är fel?? TÄNK!! För jag orkar inte tänka åt dom. Måste inte det heller, jag antar att det inte är de första fallet som kommit fram, barar det första som KOMMIT fram. Lika vidrigt för det

    Sköt er där ute. Jimpan

  13. Vad ni är trångsynta. Vad är det för fel med att två människor som tycker om varandra skaffar barn? Jag skiter fullständigt i släktskapen. Det är patetiskt hur alla skriker ”äckligt” och ”vidrigt” och så vidare. Era ord kommer bara av att ni inte kan tänka själva. All respekt till det australiensiska paret, som har modet att gå ut med sanningen. Lycka till med er familj.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

