Ögonläkaren

31 mars 2008 kl. 17:20 | Publicerat i Dottern Filippa, Värk, känsligt | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Idag låg det ett kuvert på posten som var från ögonmottagningen, blev jätteglad och tänkte att nu äntligen har jag fått en tid! Men när jag öppnar brevet står det: Härmed bekräftas att vi har mottagit en remiss. Tid för besök till mottagningen kommer senare.

Irriterande! Visserligen är det ju ganska bra i ögonen just nu, men hur länge kommer det att hålla sig så tro? En vecka, som vanligt? Ja vi får väl se, även om jag fortfarande är bra när jag får tiden ska jag gå dit. Lika bra att få det kollat ändå och sedan kan jag klaga lite på min huvuvärk också, så kanske det remitterar mig vidare….

Idag har jag varit iväg till jobbet och sedan åkte jag hem och passade på att ta mig en liten promenad. Maken jobbar em och eftersom jag också slutade senare idag så fick svärfar hämta dottern på dagis och ta med henne till ridskolan. Tänkte först åka direkt dit också efter jobbet, men beslutade mig för att ta en promenad och åka till affären istället.

När dottern kom hem var hon inte alls glad, hon hade visst ramlat av hästen då den skakade på sig och det var hon nog inte beredd på. Slog sig inte, men hon blev nog mest rädd och skakad. Hoppas bara att inte detta gör så att hon inte vill rida mer, lilla gumman!

Nu har det regnat tillräckligt tycker jag, låt det bli fint och varmt ett tag istället. Kan ju alltid hoppas att någon däruppe besvarar mina böner! 😀

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Åhh typiskt!! (sen om de är till sjukhuset du ska till ögon mottagning så kan du även be dem kolla din syn, där på sjukhuset såg dem fel på mig som vanlig optiler inte kunde se (att ja små skelar med ena ögat) )
    Hoppas du får en tid snart.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

