Hårdrocksballader

23 mars 2008 kl. 21:19 | Publicerat i Musik | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

När vi ändå är inne på musik så satt jag och funderade på hårdrocksballaderna förut. Hade ju en liten hårdrocksperiod där ett tag i tidiga tonåren som jag lyssnade på Metallica, Guns n Roses, Alice Cooper, AC/DC, Led Zeppelin, White Lion….och många fler. Men det var nog balladerna jag lyssnade mest på 🙂 Har verkligen försökt att lista genom tidernas bästa hårdrocksballader, men det går inte. Finns så många som är hur bra som helst!

Jag letar efter en speciell hårdrocksballad men jag vet inte alls vad låten eller gruppen heter. Men det är min absoluta favorit i alla fall. Jag har låten på ett gammalt band, men jag har ingen bandspelare här hemma så jag kan lyssna på den. Jag är lite osäker på hur refrängen går, men ungefär så här kanske…

”I´m running out of things to say, there´s only one thing I could do. I´m running out of things to say, I´m leaving you”

Någon som vet vad det är för låt?

Jag har en ”liten” lista här på vilka hårdrocksballader som ligger mig närmast om hjärtat 🙂 Längst ner även videos på 2 av favoriterna på listan!

 Har ni några egna favoriter?

* Metallica – Nothing Else Matters
* Guns N Roses – November Rain
* Guns N Roses – Patience
* Europe – Carrie
* White Lion – When the Children cry
* White Lion – You´re all I need
* Jon Bon Jovi – Blood Money
* Ozzy Osbourne – Mama I´m Coming home
* Skid Row – I remember you
* Skid Row – Wasted Time
* Bonfire – You make me feel
* Firehouse – Love of a lifetime
* Brian May – Too much love will kill you
* Quireboys – I dont love you anymore
* Alias – More than words can say
* REO Speedwagon – Can’t Fight This Feeling
* Winger – Miles away
* Poison – Every Rose Has Its Thorn
* Whitesnake – Is this love
* Survivor – The search is over
* Giant – I´ll see you in my dreams
* Alice Cooper – Only my heart talking
* Return – Bye Bye Johnny
* Return – Sing me a song

BonfireYou make me feel” Detta är nog den som kommer på andra plats….tror jag…

QuireboysI don´t love you anymore

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Grym lista,många sköna låtar man hade glömt bort och inte hört på ett antal år:D

  2. Howdy! I understand this is somewhat off-topic however
    I had to ask. Does building a well-established
    website such as yours take a massive amount work?
    I’m brand new to writing a blog but I do write in my journal every day. I’d like to start a blog so I will be able to share my personal
    experience and feelings online. Please let me
    know if you have any kind of recommendations or tips for new aspiring blog owners.

    Appreciate it!

  3. eye chart flask

    Hårdrocksballader | En inblick i mitt liv


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

