Bloggtorka och ingen ork

30 april 2007 kl. 10:34 | Publicerat i Allmänt | Lämna en kommentar

Känner inte alls för att blogga just nu, har varken ork eller lust känner jag. Inte heller orkar jag sitta och läsa andras bloggar, tyvärr. Men det vänder nog snart igen. Kommer nog till veckan när mannen jobbar igen. Idag kommer ev. mina föräldrar hit och hälsar på, trevligt! Ikväll är det väl maj brasor som tänds…eller är det imorgon? De kommer tända en brasa i närheten av oss så vi får gå dit och titta om vädret tillåter det. Dottern är bättre idag, ingen feber i alla fall. Det är skönt, hon är så sugen på att leka med kompisar nu och återigen har hon talat om för sin mamma att hon vill ha en bebis, häromdagen sa hon bedjande: Jag vill ha bebis NU. Kan inte du få en bebis i magen, så får jag den sedan?

Nu ska jag hoppa in i duschen och värma mig och förhoppningsvis lindra min värk lite!

Tjejsnack v.18

30 april 2007 kl. 09:17 | Publicerat i Tjejsnack | Lämna en kommentar

Språk

(Veckans frågor kommer från Elin)

·Pratar du något språk utöver svenska?
Nej, är jätte dålig på språk
·Vilka språk har du studerat?
Engelska och Tyska
·Har du någon gång läst en hel bok som inte varit på svenska?
Nej, inte ens en bok på engelska
·Tycker du att det är viktigt att kunna andra språk?
Ja det är ganska viktigt, det underlättar ju en hel del.
·Vilket språk önskar du att du kunde?
Spanska och kinesiska


Entries och kommentarer feeds.